هوشمندسازی بندر بوشهر شتاب گرفته است
پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: توسعه و بهره برداری از سامانه‌های مدیریت هوشمند عملیات بندری - دریایی روند هوشمندسازی بندر بوشهر را شتاب بخشیده است و گام بلندی در این زمینه به شمار می‌رود.
كدخبر: 149304
1401/07/12

به گزارش «پیغام»به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمدی شکیبی نسب اعلام کرد: سامانه مدیریت تردد کامیون، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های بندر بوشهر است که مشکلات زیادی از جمله ترافیک کامیونی را در این بندر حل کرده است.

وی بیان کرد: این سامانه که با دیگر سامانه‌ها و سازمان‌های بوشهر ارتباطات هوشمند دارد، موجب ایجاد نظم و انضباط در تردد کامیونی، راهداری و پایانه حمل و نقل شده است. 

شکیبی نسب اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه  هیچ کامیونی بدون مجوز بندر، نمی‌تواند از راهداری و پایانه حمل و نقل به سوی بندر حرکت کند و این مهم سبب شده است تا یکی از معضلات شهر یعنی ترافیک در مسیرهای منتهی به بندر بوشهر حل شود.

وی گفت: سامانه مدیریت تردد کامیون با اتصال به دوربین های پلاک خوان، به صورت هوشمند مجوز ورود کامیون‌ها را صادر و خروج آنها را ثبت می‌کند و در شاخص‌های بندری، موجب کاهش خواب ناوگان در بندر شده است. 

شکیبی نسب یادآور شد: این سامانه با تایید و درخواست سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیاده سازی در دیگر بنادر منتخب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در توضیح دیگر سامانه‌های هوشمند بندری در بوشهر ادامه داد: با درج نامه‌های توقیفی، وکالت نامه و معرفی نامه در سامانه احراز هویت خدمات بندری، هر شخص حقیقی و حقوقی توقیف شده در این سامانه، در همه عملیات بندری توقیف می‌شود تا نتواند در دیگر سامانه‌ها نیز درخواست صادرات یا واردات ثبت کند.

وی افزود: از دیگر سامانه‌های هوشمند می‌توان به سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری، سامانه نقشه آنلاین عملیات بندر، سامانه بانک قوانین و مقرارت و سامانه مدیریت لنج ها اشاره کرد.

شکیبی نسب توضیح داد: این سامانه‌های هوشمند که از ارتباطات درون و برون سازمانی بهره می‌برند، توانسته اند بخش زیادی از فرآیندهای مهم بندر را هوشمندسازی کنند.

منبع: