بوشهری‌ها فریب تخفیف‌ و تبریک‌های روز پدر را نخورند
پیغام: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان بوشهر نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌ها یا تبریک‌های روز پدر هشدار داد.
كدخبر: 150867
1401/11/10

به گزارش «پیغام»؛ سرهنگ مهدی قاسمی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب درهرمناسبت و فرصتی اقدام به اخاذی، کلاهبرداری یا ارتکاب جرائم مشابه در فضای مجازی می‌کنند، گفت: یکی از مناسبت‌های پیش رو، ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر هست که بازهم احتمال دارد مجرمین سایبری در پوشش تخفیفات شگفت‌انگیز، پیام تبریک و ... از شهروندان کلاهبرداری یا به هرنحو از اطلاعات آنان سوءاستفاده کنند و لازم است با یکسری از اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری کرد.

وی هشدار داد: شهروندان توجه داشته باشند که فریب تبلیغات بی‌نام و نشان تحت عناوینی نظیرتخفیفات شگفت‌انگیز یا خرید استثنایی در حراجی‌های آنلاین و امثالهم را که بسترهای مختلف فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان و برخی سایت‌های واسط اینترنتی تبلیغ می‌گردد را نخورده و اگر قصد خرید اینترنتی هدیه برای این روز را دارند حتماً از فروشگاه‌های معتبر و تأیید شده خرید خود را انجام دهند.

رئیس پلیس فتای بوشهر ادامه داد: باز هم به هم استانی‌های گرانقدر توصیه م یشود برای پیشگیری از کپی اطلاعات حساب و سرقت موجودی آن‌ها و همچنین جلوگیری از آسیب‌پذیری مالی در هنگام انجام خریدهای اینترنتی، از کلیک و بازکردن لینک‌های تبلیغ شده خودداری کرده و از پرداخت بیعانه تا قبل از دریافت کالای مورد سفارش خودداری نمایند.

سرهنگ قاسمی درباره پیام‌های تبریک حاوی لینک ناشناس نیز اظهار کرد: در مواردی نیز ممکن است افراد سودجو با لینک‌های ناشناس تحت عنوان پیام تبریک یا شرکت در قرعه کشی روز پدر و ... شهروندان را به وارد شدن به یک لینک تشویق کنند، در حالی که ممکن است این لینک حاوی بدافزار بوده و اطلاعات گوشی تلفن همراه یا رایانه آنان را به سرقت ببرد.

این مقام انتظامی اعلام کرد که کاربران محترم در فضای مجازی با پرهیز از عجله و همچنین عدم اعتماد کامل بدون تحقیق به ادعای فروشنده و طرف مقابل و با دقت به این نمونه توصیه‌ها می‌توانند یک فعالیت اقتصادی و خرید اینترنتی امن را داشته باشند.

منبع: