نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر افتتاح شد
نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر در روستای چهار روستایی بخش ریگ شهرستان گناوه افتتاح شد.
كدخبر: 154539
1402/03/17

به گزارش «پیغام»به نقل از مهر؛ ضرغام محمدی بخشدار بخش ریگ شهرستان گناوه در آئین افتتاح نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: امروزه حفاظت از محیط زیست و اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست و در آموزه‌های دینی اسلام و قانون اساسی کشور ما بر حفاظت از محیط زیست تاکید فراوان شده است.

بخشدار ریگ گناوه افزود: مدارس، پایگاه‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج بستری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و تبدیل حفاظت محیط زیست به یک فرهنگ هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست توسط محیط یاران در مدارس پایه گذاری می‌شود و آموزش‌های لازم در مدارس به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی گفت: امروزه با فرهنگ سازی در مدارس دانش آموزان و فرزندان ما با محیط زیست و اهمیت حفظ آن آشنا می‌شوند و باید این فرهنگ سازی هر چه بیشتر توسعه و گسترش یابد.

بخشدار ریگ افزود: مردم روستای چهار روستایی افرادی مبتکر و سرزنده هستند و افتتاح اولین خانه محیط زیست استان در این روستا موید این مطلب است.

محمدی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح اولین خانه محیط زیست هستیم و دهیار، شورا و همه مردم روستا کمک کنند تا بتوان به اهداف این طرح دست یافت و از اداره محیط زیست شهرستان نیز درخواست می‌کنیم که این خانه‌ها در روستاهای دیگر این بخش راه اندازی شود تا بتوان از آنها بهره مند شد.

منبع: