عکس معروف این روزهای مترو و آن تک بیت معروف رودکی
اگر تعمدی برای تفرقه افکنی در جامعه و ایجاد نگرش منفی نسبت به حجاب در این ماجرا نباشد، تمام آنچه دلسوزان در نقد این ماجرا و نظایر آن گفته و نوشته اند، کوبیدن آب در هاون است و همین یک بیت رودکی ، برای کفایت مذاکرات کافی است.
كدخبر: 163415
1402/08/28

به گزارش «پیغام» به نقل از عصر ایران، این تصویر که در ورودی یکی از ایستگاه های تهران ثبت شده و تعدادی از حجاب بان ها را که به صورت دالانی در انجا مستقر شده اند نشان می دهد، واکنش های زیادی بین مردم ، فعالان سیاسی و حتی خود اصولگرایان و خانم های محجبه ایجاد کرده است.

در این باره بسیار نوشته اند، یکی آن را باعث ایجاد تنفر دانسته، دیگری پرسیده کدام پژوهشی نشان داده که این روش برای گسترش حجاب موثر است و عزیز دیگری نوشته که این کارها هر چند به حجاب بانوان نمی انجامد ولی برای طراحانش، رزومه ساز است و آن دیگری پیش بینی کرده که روش ها، باعث پشیمانی است.

اگر تعمدی برای تفرقه افکنی در جامعه و ایجاد نگرش منفی نسبت به حجاب در این ماجرا نباشد، تمام آنچه دلسوزان در نقد این ماجرا و نظایر آن گفته و نوشته اند، کوبیدن آب در هاون است و همین یک بیت از مرحوم مغفور رودکی، شاعر قرن سوم هجری برای کفایت مذاکرات کافی است:

هرکه نامخت از گذشت روزگار     نیز ناموزد ز هیچ آموزگار

زیاده عرضی نیست!

منبع: