اوقاف 8هزار میلیارد ریال در طرح‌های اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کرد
پیغام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: اوقاف با مشارکت بخش خصوصی در سال جاری هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه طرح‌های اقتصادی در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.
كدخبر: 167328
1402/12/26

به گزارش «پیغام» حجت السلام محمد رضا اسماعیل پور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: از این مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۲ مجموعه پمپ بنزین در شهرستانهای عسلویه و جم با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

وی افزود: همچنین مبلغ سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای طرح ماهی در قفس هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: تاکنون ۱۰ قفس برای تولید ماهی در دریا در استان بوشهر ایجاد شده و تا ۵۰ قفس نیز برنامه ریزی شده است.

اسماعیل پور ادامه داد: از محل درآمدهای موقوفات در سالجاری ۱۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های فرهنگی ، قرآنی و اجتماعی در استان بوشهر هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سند دار کردن ۲۵۰ موقوفه از دیگر برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در سالجاری است.

اسماعیل پور با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: در پنج سال اخیر یکهزار رقبه از محل درآمدهای موقوفات به سرجمع اماکن وقفی استان بوشهر اضافه شده است.

وی افزود: کمک به فعالیت‌های قرآنی و اعزام روحانیون در مناسبت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های اجرا شده این اداره کل بوده است.

منبع: