تولید ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح اصلاح الگو کشت در استان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح ۲۵۰ هزار هکتار بیش از ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید شد.
كدخبر: 171292
1403/04/10

به گزارش«پیغام»؛ کبری توکلی با اشاره به ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: این استان در عرصه‌های صیفی‌جات، سبزی، باغی و خارج از فصل از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح الگو کشت در سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بیان کرد: طرح اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته در سطح ۲۵۰ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بوشهر با میزان تولید یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن اجرا شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در راستای بهره‌وری بیشتر منابع زیستی ماند آب، خاک و تنوع زیستی کشاورزی، مزایای اقتصادی، اجتماعی و اکولوژی و به منظور تولید محصولات با مزیت نسبی در استان بوشهر طرح اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شد.

توکلی افزود: از سطح ۲۰۳ هزار و ۸۳۰ هکتار محصولات زراعی از ۳۸ گروه محصول مختلف که ۱۵ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن محصول زراعی تولید شد. از سطح ۴۶ هزار و ۳۴۰ هکتار محصولات باغبانی از ۲۶ گروه محصولات اصلی که ۱۱ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار ۲۸۷ هزار و ۲۲۰ تن محصولات باغبانی تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: محصولات زراعی و باغبانی عمدتاً کم آب بر جدید کشت شده که در راستای افزایش تنوع زیستی گونه‌های کشاورزی به محصولات استان اضافه شده یا در حال تحقیق و ایجاد مزارع الگویی است شامل محصولات نخود کابلی و دسی، عدس، مارچوبه، بادام زمینی، چغندر قند پاییزه، ذرت شیرین، گلرنگ، کاملینا،کتان، نخود علوفه‌ای، خلر، ماشک علوفه‌ای است.

توکلی اضافه کرد: محصولات کینوا علوفه‌ای، چغندرعلوفه‌ای، زیره سبز، رزماری، نعنا فلفلی، آویشن، بابونه، رازیانه،کاکتوس اپونتیا، موز، آناناس و پاپایا از دیگر محصولات زراعی و باغبانی جدید کشت شده در استان بوشهر در راستای اصلاح الگوی کشت است.

منبع: