مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کاهش و حذف بیماری‌های پشه آئدس در اولویت کاری است
پیغام: مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کاهش و حذف بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
كدخبر: 171365
1403/04/13

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر، محسن صحرانورد در جلسه کارگروه زیستی استان در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تمام توان و با مشارکت کلیه دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای کاهش و حذف بیماری‌های منتقله از راه پشه آئدس انجام داده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با توجه به احتمال وقوع تهدیدات متصور ناشی از عوامل زیستی و همچنین با توجه به شیوع اپیدمی‌ها و پاندمی های گذشته، نشان می‌دهد بایستی کلیه دستگاه‌ها با مشارکت همدیگر به‌منظورافزایش توان دفاع زیستی در استان و مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد جهت مقابله با این‌گونه تهدیدات اقدام کنند.

سید حسین موسوی اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسه با تأکید بر تقویت و ارتقا آمادگی پدافند زیستی با توجه به احتمال وقوع تهدیدات متصور ناشی از عوامل زیستی و تمرکز ویژه بر بیماری‌های منتقل از راه مهاجمان زیستی (پشه آئدس) بود.

وی افزود: با مدیریت یکپارچه و منسجم و فرماندهی واحد، می‌توانیم انسجام و توان مقابله زیستی را در استان بالا ببریم.

موسوی ضمن گزارش وضـعیت کنترل هجوم پشه آئدس در اسـتان اختصاصاً توسط معاونت بهداشتی دانشـگاه علوم پزشـکی بوشهر و کلیه اعضاء محترم کارگروه تخصصی زیستی استان گفت: از حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای تخصصی این کارگروه به جهت هم‌دلی و همکاری خوب بین سازمانی، از اعضای دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث دانشگاه نیز به جهت برنامه‌ریزی این نشست تقدیر و تشکر می‌کنم.

منبع: