نور آمد «سایه» از ما دور شد
رسول سعادت نیا وکیل پایه یک دادگستری در یادداشتی راجع به انتخاب رئیس جمهور نوشت:«اینک که ریل سیاست رو به راه مسعود شده و طبیب علت ها بر مسند «دولت مردم» تکیه خواهد زد بر ماست تا همان سان که «طبیب ایران» ضمن تاکید دوباره در تعهد به وعده هایش، دست خویش در راه دشوار پیش رو به سوی همگان دراز کرده است که «تنهایم نگذارید»، نه تنهایش بگذاریم نه هیچ گاه دست از مطالبه گری و نقد عملکردیش قدمی بسپاریم»
كدخبر: 171518
1403/04/17

رسول سعادت نیا- وکیل پایه یک دادگستری

 زخم سترگ گسست قهر و آشتی ملت با صندوق مردم سالاری، شکوفه داد و‌ نور، با امید به خانه   برگشت. نوری که سعادت و خوشبختی ایران زمین را رقم خواهد زد و فوج فوج شادی را بر سر هر   کوی و برزن خواهدآورد.

نوری که تاریکی پرانده، خنده بر لبان نشانده و برق شوق در چشمان نشسته به راه افشاند.نوری که آمد تا براصول «حق و‌ عدالت» پای بفشارد و‌ با دیدی جهان افرا به اصلاح عیوب و ‌کاهش کاستی ها گام بردارد و‌ با آغوش مهربانی به تنش های داخلی پایان داده‌ و‌ نسیم صلح و دوستی را از سرزمین پیام آور نوع دوستی؛ نخستین نگارنده لوح حقوق بشر، کورش دادگستر بر پهنای جهان بنوازاند و‌ فضای زمین را سرشار همدلی و‌مهرورزی کند.

نوری که بازار بورس به پایش فرش سبز گسترانید و امید جانی دوباره گرفت. امیدی که می رفت تا با خطر قریب الوقوع «سایه تحجر» و «جهل مقدس» به محاق فرو رود و در روزگار هوش مصنوعی و ماراتن پیشرفت دهکده جهانی، خاکستر تباهی بر دامن «ایران بانوی» عزیز بنشاند و فرصت ها جای خود به تهدیدها سپارد.

امیدی که در روزگار اوج دروغ و ریا و تظاهر؛ از وعده های انسانی پاکدست، راستگو، دانا، توانا و متعهد در پاسداشت حقوق بنیادین ملت، چون ققنوسی به خاکستر نشسته جان گرفت.

حقوقی که کورسوی زندگی معمولی؛ برای دیدگان منتظرش، بسیار بود زیرا در تنگنای هجوم سموم رانت، اختلاس، تورم و تحریم از یک سوی و زر و زور و تزویر از سویی دگر رمقش بلعیده و خواستار دمی تنفس بود.

حقوقی که در فصل سوم قانون اساسی به روشنی بدان پرداخته شده است.

حقوقی که نادیده گرفتن آن موجب نارضایتی عمومی و عملاً  قهر بیش از شصت درصدی مردم با صندوق رای شد و اساساً بخش عمده آرای مرحله اول را نیز باید رای به نارضایتی از وضعیت موجود دانست که اگر این گروه را نیز به آن شصت درصد اضافه کنیم قطعا بیش از ٨٠٪‏ مردم نسبت به وضعیت موجود ناراضیند و تغییر ریل حکمرانی به سمت رضایت عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیراست که بایست بدان عمل نمود. فرصتی که شاید باید به عنوان آخرین فرصت اعطایی مردم به حکمرانی از آن یاد کرد.

حقوقی که به درستی «دکتر پزشکیان » در وعده های خود بدان پرداخت و با شعار انتخاباتی «برای ایران» «برای مردم» موجب جلب اکثریت آراء شد.

حقوقی چون؛ حق برابری و مساوات، حق بهداشت و برخورداری از مسکن مناسب، حق تحصیل و آموزش رایگان تا مقطع متوسطه ... حق آزادی بیان ومطبوعات آزاد و منع تفتیش عقاید، منع سانسور و منع تجسس در روابط خصوصی افراد، حق اعتراض و تجمعات اعتراضی بدون حمل سلاح؛ که اینان همه و همه حق برخورداری از یک زندگی معمولی به حساب می آید و دولت مکلف به رعایت حقوق ملت است.

حقوقی که تضمین تحقق هر یک از حق های آن در گرو مطالبه گری شهروندی است و لازمه مطالبه گری، آگاهی تک تک شهروندان به حقوق خویش است.

اینک که در پی کار کارستان انجام یافته به جمعه ی نیمه تیر، ریل سیاست رو به راه مسعود شده و طبیب علت ها بر مسند «دولت مردم» تکیه خواهد زد بر ماست تا همان سان که «طبیب ایران» ضمن تاکید دوباره در تعهد به وعده هایش، دست خویش در راه دشوار پیش رو به سوی همگان دراز کرده است که «تنهایم نگذارید»، نه تنهایش بگذاریم و نه هیچ گاه دست از مطالبه گری و نقد عملکردیش قدمی بسپاریم که دیو دیکتاتوری در ذات قدرت است و مراقبت لحظه به لحظه موجب سلامت نگاه مردم سالارانه وی و کمک به ساخت جامعه ای پیشرو و ایرانی آباد است.

پانوشت:

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان ظهر ٢۶ خرداد١۴٠٣ در دیدار با اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: «در قدم اول من اصولگرا هستم، اصولگرایی شامل حق و عدالت است و نباید اجازه داد منطقه‌ای در کشور از توسعه باز بماند که در این صورت براساس حق و عدالت اصلاحات را دنبال می‌کنم.»

به نقل از عصر ایران در صعود انفجاری بورس و نزول طلا و دلار:« مروری بر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که این برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه است که بورس چنین به موضوع برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان می‌دهد. در واقع رشد ۴/۲درصدی بورس رکورد تازه‌ای در تاریخ بازار سرمایه در واکنش به انتخابات است و پیش از این هرگز شاخص بورس تا این میزان رشد نکرده بود.»

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در واکنش به نتایج انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مردم عزیز ایران انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد؛ دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند می‌خورم که در این راه تنهای‌تان نخواهم گذاشت؛ تنهایم نگذارید.»

منبع: