مدیرکل کانون پرورش فکری بوشهر: فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود.
كدخبر: 171543
1403/04/18

به گزارش «پیغام»؛ سمیه رسولی در حاشیه رونمایی از کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک‌پشت‌ها» نوشته مسعود عرب زاده اظهار کرد: این کتاب با حضور کودکان و نوجوانان و مربیان کانون مقارن با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سالن آفرینش مرکز فرهنگی شماره ۲ بوشهر رونمایی شد.

وی تصریح کرد: این کتاب تلاشی برای معرفی کشتی رافائل به‌عنوان بخشی از تاریخ بوشهر به کودکان استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: رونمایی از کتاب‌های تازه نشر یافته به معرفی آن و تشویق به مطالعه و خوانش آن کمک می‌کند و بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تأثیرگذار است بنابراین تلاش می‌کنیم کتاب‌های تازه تولید در حوزه کودک و نوجوان را به بچه‌ها که در واقع مخاطبین اصلی آن هستند معرفی کنیم.

وی ادامه داد: خواندن و مطالعه کتاب برای کودکان ضروری است و باعث رشد و تعالی آن‌ها می‌شود، در همین راستا، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از نویسندگانی که در بحث تألیف کتاب برای کودکان و نوجوانان قدم بر می‌دارند حمایت می‌کند.

در این برنامه که از سوی آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا گردید، زهرا جهان‌افروزیان، کارشناس ادبی کانون استان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و قلم‌فرسایی‌های مسعود عرب زاده در وادی کودک، تاریخ و پژوهش با هم‌اندیشی و دیدگاه کارشناسی به بررسی کتاب پرداخت و در همین راستا به‌اتفاق نویسنده کتاب به پرسش‌های اعضا درباره کتاب و هنر نویسندگی پاسخ گفتند.

 

 

منبع: