امام جمعه بوشهر: سبک عزاداری بوشهر محفوظ بماند
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با اشاره به پیشینه و قدمت عزاداری در استان گفت: همه باید اهتمام کنند که سبک عزاداری بوشهر محفوظ بماند.
كدخبر: 171895
1403/05/03

به گزارش «پیغام»به نقل از مهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع فعالان مذهبی استان بوشهر با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: فلسفه سوگ و عزاداری امام حسین علیه السلام یک نکته بسیار مهم و اساسی است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به پیشینه و قدمت عزاداری در استان ابراز داشت: استان بوشهر استانی فوق العاده ویژه در عرصه سوگواری و موالید است و در طول تاریخ بزرگانی در این عرصه داشته است اما به خاطر جغرافیای محیط و شرایط در طول تاریخ این مظلومیت را تجربه کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط طوری رقم خورد که بوشهر در طول تاریخ دارای سبک و سیاق ویژه ای در تعالی و مرتبه بالای عزاداری در ایران و کشورهای اسلامی قرار دارد لذا قدر این عزاداری را بدانید چون از موارد ارزشی و گنج‌های فرهنگی استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: این سبک که زحمت بزرگان این عرصه است باید محفوظ بماند و همه در راستای تقویت آن کمک کنند.

وی خواستار توجه به عرصه رسانه شد و گفت: ما در عرصه رسانه ضعیف هستیم و باید هر هیئت در فضای مجازی فعال باشد و محتوای خود را به مردم ارائه دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر پژوهش‌ها و تألیفات در حوزه عزاداری و مولودی بوشهر گفت: تاریخ و مدل‌های مختلف عزاداری تألیف شود. بسیاری از نوحه‌ها، عزاداری‌ها و مولودی‌ها که سبک‌های اولیه بود نباید از بین برود، اینها ضبط شود و با بیان دیگر و با همین نوا ارائه شود.

منبع: