غرق شدن پسر 8 ساله مقابل دیدگان پدربزرگش در ساحل بندرگاه بوشهر
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به افزایش تلفات جانی بر اثر غرق شدن در دریا گفت: آمار تلفات غرق‌شدگی در استان نگران‌کننده است.
كدخبر: 171896
1403/05/03

به گزارش «پیغام»؛ ابراهیم پارسا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر تفریحات دریایی از جمله شنا است، اظهار داشت: سواحل استان بوشهر ظرفیت مناسبی برای شنا خصوصاً در فصل گرما از جمله بهار و تابستان فراهم کرده است.

پارسا با اشاره به فوت یک پسربچه بر اثر غرق شدن در دریا سواحل بوشهر گفت: پسر بچه 8 ساله بوشهری که به همراه برادر و پدر بزرگ خود برای شنا به ساحل بندرگاه بوشهر می‌رود قبل از پیاده و آماده شدن پدربزرگ به سمت دریا رفته و خود را به آب می‌زند. در فاصله حدود 5 دقیقه‌ای وقتی که پدربزرگ خود را به دریا زده بود و به سمت این پسربچه می‌رود، کودک غرق می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با تأکید بر مراقبت ویژه از فرزندان در شنا گفت: فرزندان خود را از کوچکی با فنون اولیه شنا آشنا کنیم تا بتوانند در برابر حوادث در دریا و رودخانه‌ها از خود مراقبت کنند.

پارسا با بیان اینکه آمار تلفات غرق‌شدگی در استان نگران کننده است، اضافه کرد: بر اساس آمارها در سال جاری تاکنون 16 نفر به سبب عدم آشنایی با فن شنا در سواحل استان بوشهر غرق شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: