پارک ویژه سالمندان در بوشهر افتتاح می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر گفت: پارک دوستدار سالمند بوشهر چهارشنبه ۱۸ مهرماه در خیابان خلیج فارس جنب پارک پرندگان افتتاح می‌شود.
كدخبر: 173651
1403/07/11

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم، امیر‌حسین احمدپور در جمع خبرنگاران با تبریک پیروزی غرورآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حمله موشکی صادق 2 به مواضع دشمن صهیونیستی اظهار کرد: این‌ عملیات، پاسخی کوبنده به جنایات اخیر رژیم غاصب و جعلی صهیونیسم است که مایه خوشحالی همگان شد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر در ادامه با گرامیداشت روز جهانی سالمندان تصریح کرد: در تقویم جهانی، اول اکتبر هر سال مقارن با 10 مهر ماه، روز جهانی سالمندان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سالمندی دوره‌ای از زندگی است، گفت: از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان بوشهر، حدود 9 درصد معادل 107 هزار نفر سالمند هستند.

احمدپور تکریم سالمند را جزئی از ارزش‌ها دانست و تأکید کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان دوران سالمندی را به بهترین دوران برای هر فردی تبدیل کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه سالمندان از محدودیتهای روحی و جسمی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: طراحی مناسب فضای سبز می‌تواند تا حد زیادی نیازهای روحی و روانی سالمندان را تأمین کند.

وی نقش مهم پارک و فضای سبز در جلوگیری از انزوای سالمندان ادامه داد: به این منظور پارک دوستدار سالمند بوشهر طراحی، اجرایی و افتتاح می‌شود.

احمدپور با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در ساخت پارک ویژه سالمندان بوشهر بیان کرد: این پارک در فضایی به مساحت بیش از 4 هزار مترمربع با امکانات ورزشی مناسب، تابلوهای آموزشی با موضوع سالمندان و سایر مناسب‌سازی‌ها، کتابخانه و میز پینگ‌ پنگ برای راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: برگزاری پیاده‌روی هفتگی برای سالمندان، ورزش صبحگاهی، مشاوره‌های گروهی و استفاده از کارشناسان مجرب در حوزه سالمندی از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر در پارک دوستدار سالمند است.

منبع: