رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهرخبر داد:
کمبود استاد معارف اسلامی در دانشگاه های استان / تعلیق ۲۶ دانشجو در حوادث ۱۴۰۱
پیغام: رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر با اشاره به این که دانشگاه های استان از کمبود استاد معارف اسلامی رنج می برند، گفت: دانشگاه های استان آماده پذیرش استادانی با گرایش این رشته تحصیلی هستند.
كدخبر: 173676
1403/07/15

به گزارش «پیغام»؛ حجت السلام رضا جمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر با اشاره به این که اساس این مجموعه توسعه و تعمیق آگاهی ها و توانایی دانشجویان،استادان و تبیین ارزشهای اسلامی است،اظهار داشت:  ایجاد گسترش فضای معنوی،رشد فضایل اخلاقی، حمایت ،هدایت و نظارت در حوزه فکر دانشجویان و استادان از دیگر وظایف این مجموعه می باشد.

وی تایید و عدم تایید مجموعه دانشگاه ها را یکی دیگر از وظایف دفتر این نهاد اشاره کرد و گفت: پیش از این صدور مجوز تایید استادان در استان های تهران و قم انجام می شده اما این امکان در استان فراهم شده و ۹۰ درصد فرایند جذب در استان انجام می شود.

 جمالی  همچنین بیان داشت: در زمینه استاد معارف اسلامی در دانشگاه های استان با کاستی هایی روبه رو هستیم، دانشگاه های استان برای تدریس دروس مرتبط با معارف و انقلاب اسلامی آمادگی جذب این استادان را دارد.

 وی افزود: این کمبودها در همه شهرستان های استان احساس می شود و افرادی که دارای شرایط هستند می توانند به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها مراجعه کنند.

جمالی پرداخت وام خرید کالای ایرانی، جشن ازدواج آسان دانشجویی،سفر مشهد رایگان برای دانشجویان متاهل ، اعطای وام برای نوزادان و تهیه ۱۲۰ فقره جهیزیه برای دانشجویان به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان را از مهمترین اقدامات فرهنگی این دفتر عنوان کرد.

 وی دانشجویان متاهل خارجی در استان را بین ۱۰ تا ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۵۰ دانشجو از کشور عراق به دانشگاه های استان اضافه می شوند.

جمالی با بیان اینکه دانشگاه های آزاد و پیام نور در استان ۳۵ واحد دانشگاهی در شهرهای استان  دارند، گفت:درجریان حوادث سال ۱۴۰۱ یک نفر عضو هیات علمی دانشگاه و یا دانشجوی اخراجی نداشته ایم و تنها ۲۶ دانشجو در دانشگاه های استان بوشهر دو ترم تعلیق شدند.

 وی در ادامه از برگزاری طرح تحول در دورس معارف اسلامی در دانشگاه ها خبر داد و افزود: با توجه به نیازهای روز بازآفرینی در ۴ محور صحت و اتقان محتوا، کاربردی بودن، نیاز محوری و کاربردی، تغییر محتوای ‌ادبیات دانشجویی در رشته‌های مختلف معارف انجام شده است.

 وی ادامه داد: ادبیات برخی واژه‌های کتاب برای دانشجویان قابل فهم نبود و بر اساس نظرسنجی که انجام شد به این نوع ادبیات نقدهای وارد شده بود که این موارد مورد بازبینی قرار گرفت.

 رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا، کارگاه‌های آموزشی برای استادان در رشته‌های مختلف معارف برگزار شد و قرار شد هر استاد دو محتوای جدید تحلیف کنند که پس از انتخاب، محتوای برتر به جشنواره کشوری معرفی می شوند. محتوای برتر به عنوان یک درس و یا کمک درسی ایجاد تا دانشجویان از آن استفاده کنند.

 ارسال ۶۴۶ اثر علمی و پژوهشی به جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان استان

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر از ارسال ۶۴۶ اثر علمی و پژوهشی به جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان استان بوشهر خبر داد و گفت: مهلت این جشنواره تا ۳۰ مهرماه تمدید شده است.

 حجت‌الاسلام مسعود داستار در این نشست، اظهار داشت:استان بوشهر در میزان مشارکت دانشجویان،استادان و کارمندان در این جشنواره در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

 دبیر جشنواره نهج البلاغه دانشگاه ازاد بوشهر بیان داشت: تاکنون ۶۴۵ اثر علمی، پژوهشی،مقاله، پایان نامه، در حوزه هنری و رسانه، پادکست و فضای مجازی به جشنواره ارسال شده است. 

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهرماه تمدید شده تا دانشجویان جدیدالورود هم بتوانند در این جشنواره شرکت کنند و رتبه استان به مرتبه بالاتر صعو کند.

 داستار بیان داشت: پس از جمع بندی آثار، برگزیدگان استانی درآبان ماه مشخص و نفرات برتر به مرحله کشور راه خواهند یافت.

 وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ مقاله و پایان نامه  ارزشمند  که از جایگاه علمی در پایگاه های استنادی برخوردار هستند.در مجلات علمی و پژوهشی به چاپ رسیده یا در دست چاپ است.

منبع: