نجات جان کودک ۱۴ ساله خارگی بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر از انتقال بیمار ۱۴ ساله از جزیره خارگ (استان بوشهر) به استان تهران توسط هواپیمای بال ثابت اورژانس ۱۱۵ خبر داد.
كدخبر: 175800
1403/07/30

به گزارش «پیغام» به نقل ازروابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر، دکتر سید حسین موسوی با اشاره به اینکه این اقدام با همکاری خوب و به‌موقع سازمان اورژانس کشور انجام شد ادامه داد: طی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس استان و درخواست اعزام بالگرد برای انتقال کودک ۱۴ ساله با مشکل نارسایی قلبی که نیاز فوری به جراحی داشته، کارشناس Mcmc با مشاوره با پزشک ستاد درخواستی را به نوید کیا، مسئول اورژانس هوایی ابلاغ و فرایند اعزام به سرعت انجام گرفت.

دکتر موسوی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت درخواست هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور به سرعت انجام شد و با همکاری قابل‌تقدیر اورژانس کشور عملیات ظهر جمعه شروع و بیمار به تهران انتقال داده شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این دومین عملیات نجات بیمار در شش ماه گذشته با استفاده از ظرفیت هواپیمای سازمان اورژانس کشور و اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر است که نشان از تلاش مضاعف و جدی مجموعه اورژانس استان در راستای حفظ جان بیماران است.

اولین عملیات نجات موفق نوزاد سه‌روزه بستری در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهر گناوه بود که احیا موفق توسط تیم اورژانس استان انجام و ضمن انجام اقدامات تخصصی و پیشرفته با موفقیت به شیراز جهت ادامه فرایند درمان منتقل شد.

 

 

منبع: