معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
۳۷۰ هکتار از اراضی شبانکاره در دستور کار طرح اجرای الگوی کشت چغند قند قرار گرفت
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این که استان بوشهر برای کشت چغندر قند دارای مزیت‌های اقتصادی، اقلیمی و اکولوژیکی است، گفت:بیش از ۳۷۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره در دستور کار طرح اجرای الگوی کشت چغند قند قرار گرفته است.
كدخبر: 175822
1403/08/02

به گزارش «پیغام» کبری توکلی در کارگاه آموزشی کشت چغندر قند در استان بوشهر اظهار کرد: مزایا و مدیریت پایدار کشت چغندر قند از اهداف آموزشی طرح اجرای الگوی کشت بودند.

وی مزیت‌های اقتصادی، اقلیمی و اکولوژیکی را از ویژگی‌های کشت چغندرقند در استان بوشهر دانست و افزود: بهره وری بالای فیزیکی و اقتصادی آب در این محصول و در راستای حفظ منابع پایه، افزایش درآمد کشاورزان و امنیت غذایی کشور، کشت این محصول را مورد توجه قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: بیش از ۳۷۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره در دستور کار طرح اجرای الگوی کشت در سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای اولین بار قرار گرفته است.

توکلی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه این کشت پس از انجام تحقیقات و امکان سنجی موفق کشت چغندرقند پاییزه از سال ۱۳۹۶ تاکنون توسط محققین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر انجام شده است ادامه داد: با تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم، کشاورزان پیشرو و کارخانه‌های قند مرودشت، فسا و یاسوج برای اولین بار در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اهمیت بالای آموزش و دانش در مدیریت پایدار مزارع کشاورزان چغندرکار، کارگاه آموزشی با تدریس اساتید و پژوهشگران برتر کشوری و استانی و همچنین حضور مسئولین، کارشناسان و کشاورزان برگزار شد.

کارگاه آموزشی یک روزه کشت چغندر با مدیریت معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیریت زراعت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان برگزار شد.

منبع: