عضو هیات رئیسه اتاق ایران در ششمین همایش ملی خرما در بوشهر؛
بوشهر را صاحب برند کنید
پیغام: عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات بوشهر، توصیه کرد با تمرکز بر برندسازی این استان، ظرفیت‌های آن را برای افزایش سطح رفاه مردم استان فعال کنند.
كدخبر: 176177
1403/08/29

به گزارش «پیغام» به نقل از اتاق ایران، کیوان کاشفی در ششمین همایش ملی خرما در استان بوشهر، افزود: در جلسه قبلی شورای گفت‌وگو، وزارت کشاورزی قول داد که ممنوعیت صادراتی نداشته باشیم اما می‌بینیم صادرات گوجه‌فرنگی ممنوع شد و علاوه بر این به دنبال کسب مجوز از سران قوا هستند تا کمیته تنظیم بازار اجازه پیدا کند در مواقع خاص، ممنوعیت صادرات وضع کنند که البته مقرر شده در شورای گفت‌وگو این موارد مطرح و پیگیری شود.

وی افزود: این استان در حوزه کشاورزی با محوریت خرما، در پتروشیمی به‌عنوان قطب کشور و اقتصاد دریا حرفه‌ای زیادی برای گفتن دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، ادامه داد: برای بوشهر مثل بعضی استان‌ها کشور صاحب برند شدند، الگوسازی و برند سازی شود که یک نمونه آن شیراز است که به قطب توریست سلامت تبدیل شده است؛ از همین رو پیشنهاد دارم بوشهر را صاحب برند کنید و به آن توجه داشته باشید.

کاشفی همچنین خواستار توجه بحث گردشگری در بوشهر شد و گفت امروز گردشگری کشور به سمت استان‌های جنوب سوق پیدا کرده است؛ این موقعیت که یک نمونه آن در قالب فستیوال موسیقی کوچه نمایان شد را به‌عنوان یک ثروت اجتماعی بسیار خوب دریابید و در سطح استان و کشور برای بالندگی آن کار کنید.

کاشفی در بخش دیگری از سخنرانی در این مراسم، به استان بوشهر و ظرفیت‌های اقتصادی این استان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد از تمام ظرفیت‌ها برای توانمندی استان استفاده شود؛ چراکه استان بوشهر با ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوب، می‌تواند استان بسیار موفقی باشد و امنیت و آسایش برای مردم ایجاد کند.

 

منبع: