معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر:
۲۴ دستگاه اجرایی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده‌اند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۲۴ دستگاه اجرایی این استان به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده‌اند که این اقدام گامی مهم در جهت شفاف‌سازی، تسریع خدمات و جلوگیری از زمین‌خواری محسوب می‌شود.
كدخبر: 191350
1404/08/18

به گزارش پیغام؛ شاهپور رجائی در چهاردهمین نشست کارگروه استانی راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: این سامانه به‌عنوان تنها درگاه ارتباطی متقاضیان با دستگاه‌های متولی حوزه زمین، نقش مؤثری در تسهیل و شفاف‌سازی فرایندهای صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلامات دارد.

وی افزود: در حال حاضر هشت خدمت و ۲۹ نوع استعلام از طریق این درگاه به متقاضیان ارائه می‌شود و تاکنون ۲۴ دستگاه اجرایی از مجموع ۳۵ دستگاه متولی زمین در استان بوشهر به این سامانه متصل شده‌اند.

رجائی ادامه داد: مجوزهای پنج‌گانه شامل واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های غیرکشاورزی، تغییر کاربری اراضی، احداث شهرک صنعتی خصوصی، صدور پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی خصوصی و احاله مدیریت منابع طبیعی (موضوع ماده ۳)، از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین صادر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: پیاده‌سازی کامل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین موجب اصلاح نظام اداری، تسریع در ارائه خدمات، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری، افزایش شفافیت و صرفه‌جویی در زمان متقاضیان می‌شود.

در این نشست همچنین وضعیت بارگذاری نقشه‌های اراضی و اطلاعات مکانی دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و بر لزوم ارتقای کیفیت نقشه‌ها و تکمیل اطلاعات مکانی تأکید شد.

بر اساس گزارش ارائه‌شده، طی هفت‌ماهه سال ۱۴۰۴ تعداد ۱۷ هزار و ۸۲۸ استعلام در سامانه ثبت شده که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۵۳۰ مورد معادل ۹۳ درصد پاسخ داده شده است.

میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات نیز به ۱۳ روز کاهش یافته و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی با اجرای برنامه بهبود عملکرد، این زمان را به کمتر از ۱۰ روز کاهش دهند.

در میان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیش از ۶ هزار استعلام در رتبه نخست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با چهار هزار استعلام در رتبه دوم و سازمان ملی زمین و مسکن با ۲هزار و ۵۰۰ استعلام در رتبه سوم قرار دارند.

این سه دستگاه در مجموع بیش از ۷۲ درصد از استعلامات ثبت‌شده در سامانه را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

منبع: