پنج تن مواد غذایی فاسد در بوشهر نابود شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این استان کشف،جمع آوری و نابود شد.
كدخبر: 98265
1397/01/19

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، عبدالمحمد خواجه‌ ئیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی از 15 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری، 15هزار و 985 بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در استان بوشهر اجرا شد.
وی اظهارکرد: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی در استان بوشهر یکهزار و 174 نمونه‌ برداری مواد غذایی، 6 هزار و 22 سنجش با دستگاه‌های پرتابل، 75 مورد بازدید از اماکن بین ‌راهی و 10 هزار و 344 مورد کلرسنجی در سطح استان به وسیله بازرسان طرح سلامت نوروزی انجام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این اقدام برای نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به وسیله بازرسان بهداشت محیط به ‌طور مستمر انجام و با توجه به حساسیت موضوع در ایام نوروز تشدید می ‌شود.
وی افزود: همشهریان می ‌توانند در صورت مشاهده اقلام تاریخ ‌مصرف گذشته و مشکوک در مراکز عرضه مواد غذایی موارد را از طریق شماره 190 سامانه مدیریت ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای پیگیری بازرسان بهداشت محیط اعلام کنند.
خواجه ئیان افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفند ماه سال گشذته تا 15 فروردین ماه جاری با حضور 162نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای با هدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه در استان بوشهر اجرا شد.

 

منبع: