آشنا: انتصاب دکتر حاجیانی با نظر مثبت ریاست‌ جمهور صورت گرفت
یک بوشهری معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری شد+تصاویر
دکتر حسام‌الدین آشنا طی حکمی دکتر ابراهیم حاجیانی را به عنوان معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک منصوب کرد.
كدخبر: 98347
1397/01/22

پیغام: حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور طی حکمی دکتر ابراهیم حاجیانی را به عنوان معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک منصوب کرد.

به گزارش «پیغام»؛ به نقل از روابط عمومی این مرکز؛در مراسمی با حضور رییس مرکز، مدیران و کارشناسان، دکتر حاجیانی به عنوان معاون جدید هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز معرفی شد.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اشاره به حضور دکتر محمد فاضلی در وزارت نیرو با توجه به علایق پژوهشی ایشان در حوزه آب و محیط زیست و نیاز وزارتخانه مذکور به توانمندی‌های ایشان برای پیشبرد اهداف گفت: تغییر در معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز به دلیل سنگین بودن مسئولیت‌ها و وظایف آن و کمک به دکتر فاضلی برای تمرکز بیشتر بر مسئولیت جدیدشان، ضرورت پیدا کرد و به همین دلیل از دکتر ابراهیم حاجیانی جهت حضور در این مسئولیت دعوت کردیم.

آشنا در توصیف دکتر حاجیانی گفت: ایشان سوابق طولانی در حوزه‌های پژوهش و اداره امور پژوهشی دارند و دارای مسئولیت اجرایی در دوره‌های قبل ریاست‌جمهوری بوده‌اند و همواره به تلاش خستگی‌ناپذیر، اخلاق نیکو و تواضع شناخته‌شده‌اند.

مشاور رییس جمهور افزود: حضور دکتر حاجیانی در معاونت پژوهشی مرکز با نظر مثبت ریاست‌ محترم جمهور صورت گرفته‌است.

دکتر محمد فاضلی مشاور وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه پایدار نیز با اشاره به حضور ۴ ساله خود در معاونت پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: حضور من در این مرکز اولین تجربه من در کار دولتی بود و اگر امروز نسبت به ۴ سال قبل، جایگاه بالاتری دارم، این موقعیت را مدیون مرکز بررسی‌ها هستم که به من اجازه تجربه کردن دارد.

 

دکتر فاضلی درمورد معاون جدید هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز افزود: دکتر حاجیانی استاد من بودند و من کار پژوهشی را در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران آموختم که مدیریت آن بر عهده ایشان بود. سابقه آشنایی من با دکتر حاجیانی به دهه ۷۰ و دوران دانشجویی در دانشگاه تربیت مدرس برمی‌گردد. ایشان شخصیتی علمی، اخلاقی، بی حاشیه، نوآور و ایران دوست است و درخشان‌ترین دوران ایسپا به دوران مدیریت ایشان بر می‌گردد. دکتر حاجیانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فعال‌ترین فرد در حوزه مسئولیت خود بودند. ایشان شناخت بین‌رشته‌ای بسیار خوبی از عرصه‌های پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دارند.

 

دکتر فاضلی در پایان ضروری‌ترین تغییر در مرکز بررسی‌های استراتژیک در دولت دوازدهم را حرکت به سمت ارائه راه‌حل به‌جای آسیب‌شناسی دانست و بیان داشت: ما در دولت یازدهم بیشتر از آن‌که راه‌حل تولید کنیم، به دنبال شناسایی ایرادات بودیم و ضرورت دارد در دوره فعلی به دنبال «راه‌حل» و یا «راه ‌رسیدن به راه‌حل از طریق حضور ذینفعان» برای مسائل اساسی کشور باشیم.

دکتر ابراهیم حاجیانی معاون جدید هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز گفت: امیدوارم بتوانم با همکاری سایر مدیران و کارشناسان در مرکز بررسی‌ها منشا خیر و اثرگذاری باشم و همکاری موثری را با سایر مراکز پژوهشی سامان دهم. دکتر حاجیانی افزود: تلاش خواهم کرد شبکه‌سازی نخبگان و مراکز پژوهشی را که مورد توجه مرکز است، ادامه دهم و تکمیل کنم تا بتوانیم در شرایط حساس کشور، به نظام و کشور خدمت کنیم.

 

وی افزود: دکتر فاضلی در معرفی و توصیف بنده، لطف داشتند اما باید بگویم در سالهایی که با ایشان همکاری داشتم، بیشتر از ایشان آموختم. ایشان در معاونت پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک هم توانست اقدامات و کارهای تاثیرگذاری را انجام دهد.

در پایان این مراسم حکم معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک توسط دکتر حسام‌الدین آشنا به دکتر ابراهیم حاجیانی اعطا شد.

 

دکتر ابراهیم حاجیانی متولد شهرستان دشتی، دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است. وی پیش از این رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران‌(ایسپا)، معاون فرهنگی-اجتماعی بازرسی ویژه رییس‌جمهور(۱۳۸۰-۱۳۸۴)، مدیرگروه پژوهش‌های فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دارای تالیفات گوناگون از جمله کتاب‌های جامعه‌شناسی هویتی ایرانی، مطالعات و پژوهش‌های تروریسم، عرفی شدن در بوته نقد و... است.

منبع: