مدیرکل محیط زیست بوشهر؛
لزوم پیشگیری از زنده‌گیری پستانداران وحشی در بوشهر
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تلاش جدی برای پیشگیری از شکار و زنده‌گیری پستانداران وحشی در استان بوشهر خبر داد.
كدخبر: 98368
1397/01/22

به گزارش «پیغام»؛حسین دلشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه محیط زیست دارای ظرفیت‌های خاصی است که حفاظت و حراست از آن نیازمند تلاش جدی و همکاری همگانی است.

وی با اشاره به اینکه بهار فصل زاد و ولد پستاداران وحشی در استان بوشهر است، اضافه کرد: تولید مثل پستانداران شاخص استان بوشهر اواخر اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مهم‌ترین گونه‌های پستانداران استان به آهو، جبیر، کل و بز و قوچ و میش اشاره کرد و افزود: پستانداران نقش بسیار مهمی در زنجیره‌های اکولوژیک مناطق زیست محیطی دارند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت‌شده مند، پناهگاه حیات وحش خارگ، پارک ملی دریایی نایبند و مناطق شکارممنوع کوه مند و شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش و منطقه کوه بیرمی از مهم‌ترین زیستگاه‌های این پستانداران است.

دلشب با انتقاد از رفتار برخی افراد در شکار این پستانداران، تصریح کرد: سمن‌ها و دوستداران محیط زیست همکاری مناسبی با محیط زیست و ممانعت از هرگونه تخلف شکار و صید این وحوش داشته باشند.

گسترش چالش بی زباله

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه با اشاره به اجرای چالش بی‌زباله در سطح کشور اظهار داشت: در استان بوشهر نیز استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است و شاهد گسترش آن هستیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست ۱۰۰ روزه سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همه ادارات کل محیط زیست در استان‌ها، افزود: پسماند و فرهنگ بی زباله نخستین برنامه ۱۰۰ روزه بود که در استان بوشهر تلاش زیادی در این راستا انجام شد.

دلشب یکی از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست را فرهنگسازی در حوزه محیط زیست دانست و بیان کرد: در پی برنامه‌هایی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و استفاده ظرفیت‌های مختلف هستیم.

منبع: