رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر:
برگزاری ۶ برنامه شاخص علمی و فرهنگی در روز ملی خلیج فارس
پیغام: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: شش برنامه شاخص علمی و فرهنگی در روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود.
كدخبر: 98391
1397/01/23

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر،عبدالمجید مصلح چهاشنبه‌شب در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: در کنار رویداد ملی روز خلیج فارس برنامه‌های فرهنگی متنوعی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خلیج فارس خاطرنشان کرد: این رویداد از سوم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس آغاز می‌شود و ۱۴۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب ۱۰ تیم نمایشی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به اینکه این جشنواره در پلاتوهای مجتمع فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: حوزه هنری، سازمان فرهنگی شهرداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینما در این برنامه همکاری دارند.

وی از برگزاری سومین دوره پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در انعکاس این رویدادها همکاری لازم را داشته باشند.

مصلح افزود: پاکسازی ساحل خلیج فارس با همکاری دانشجویان و یک سازمان مردم‌نهاد روز ششم اردیبهشت ماه در ساحل برندرگاه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی خلیج فارس ویژه دانشجویان روز نهم اردیبهشت‌ماه در سالن ورزشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی علمی و فرهنگی و خلیج فارس در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت، گفت: افتتاح مرکز اسناد خلیج فارس یکی دیگر از برنامه‌ها است که هفت هزار سند خلیج فارس در قالب یک نرم‌افزار افتتاح می‌شود.

برگزاری برنامه‌های گردشگری و صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: برای برگزاری باشکوه برنامه‌های روز ملی خلیج فارس آمادگی لازم را داریم و همکاری خوبی خواهیم داشت.

ناصر امیرزاده از حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و سخنرانی در این برنامه خبر داد و اضافه کرد: برای اقامت، پذیرایی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی این برنامه نیز آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه آماده برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با دریا به مناسبت روز ملی خلیج فارس هستیم، تصریح کرد: آمادگی خوبی برای برگزاری برنامه‌ها در بخش گردشگری نیز داریم.

برگزاری نمایشگاه اسناد خلیج فارس

غلامحسین نظامی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شعبه استان بوشهر نیز در این نشست از برگزاری نمایشگاه اسناد خلیج فارس خبر داد.

سید حسین ناظر رئیس صدا و سیمای مرکز بوشهر از از تلاش برای انعکاس مطلوب برنامه‌های روز ملی خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی رویدادهای روز خلیج فارس همکاری لازم را خواهیم داشت.

منبع: