اولین آزمایشگاه کنترل تست‌های سریع کشور در گمرک بوشهر احداث می‌شود
پیغام:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اولین آزمایشگاه کنترل تست‌های سریع کشور در گمرک بوشهر احداث می‌شود.
كدخبر: 98403
1397/01/23

به گزارش «پیغام» دکتر یحیی رضایی در نشستی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مدیرکل بنادر و کشتیرانی بوشهر برگزار شد اظهار داشت:استان بوشهر با برخورداری از بنادر و گمرکات متعدد به‌عنوان دروازه ورود و خروج بسیاری از کالاها به کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای نظارت بر کالاهای وارداتی در گمرکات، تصریح کرد: در همین راستا تلاش شده تا سیستم‌های نظارتی مناسبی در سطح گمرک و بندر بوشهر مستقر شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مجوز اولین آزمایشگاه کنترل تست‌های سریع کشور توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سازمان غذا و دارو برای احداث در گمرک بوشهر اخذ شد.

وی اضافه کرد: مقررشده است تا در کمترین زمان ممکن موانع موجود برای تحویل زمین به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای استقرار این آزمایشگاه حل‌وفصل شود.

دکتر یحیی رضایی افزود:درنشست‌های مشترکی که بین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مسئولان سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شد، تصمیم‌گیری در مورد ساخت آزمایشگاه کنترل غذا انجام شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: این آزمایشگاه برای آزمایش محصولات سلامت‌محور در مبادی ورودی گمرک کاربرد دارد و با توجه به اعلام نتیجه آزمایش در همان روز، نقش مهمی در کاهش زمان خواهد داشت.

دکتر یحیی رضایی گفت: این آزمایشگاه باهدف جلوگیری از انباشت کالا و کاهش هزینه تمام‌شده کالا و در موارد گرما نماندن در گرما و حفظ کیفیت کالا و درنتیجه تسهیل در کار بازرگانان و رونق اقتصادی استان ایجاد می‌شود.

گفتنی است نشست دوجانبه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیران توسعه، تأمین منابع فیزیکی و امور عمرانی، بازرسی و رسیدگی به شکایات و امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار شد.

منبع: