شب شعر هنر انقلاب در شهر شُنبه برگزار شد+تصاویر
پیغام: اولین شب شعر هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری بوشهر در شهر شُنبه و با استقبال بی‌نظیر ادب‌دوستان برگزار شد.
كدخبر: 98408
1397/01/23

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر؛ در این مراسم حمید زارعی ریاست اداره ارشاد اسلامی خورموج ضمن سپاس از حضور امید پارسایی فر ریاست حوزه هنری بوشهر و انتخاب شهر شنبه به عنوان میزبان اولین شب شعر هفته هنر انقلاب اظهار امیدواری کرد که شاهد رویش مجدد این شهر در عرصه شعر و ادبیات باشیم.

در ادامه این مراسم پارسایی فر به ایراد سخنانی در ماهیت هفته هنر انقلاب و نیز معرفی ابعاد شخصیتی و هنری شهید آوینی پرداخت.

وی سخنان خود را با یادآوری سه رویداد مهم در تاریخ 20 فروردین ماه ادامه داد:

شهادت سید مرتضی آوینی هنرمند انقلاب اسلامی، روز ملی انرژی هسته ای و نیز سالروز زلزله شُنبه از جمله وقایع مهم این روز محسوب می شوند. وی میزبانی از انرژی هسته ای را یکی از ممیزه‌های بین المللی استان بوشهر دانست که برای به دست آوردن، شهدای هسته ای همچون شهریاری ، محمدی، رضایی نژاد و  احمدی روشن تلاش فراوانی کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در خلال صحبت های خود فصل مشترک اندیشه های سید مرتضی آوینی، انرژی هسته ای و مردم شنبه را مقاومت و پایداری عنوان کرد:

بی شک دشمن بارها برای به ضعف کشیدن ایران اسلامی تلاش فراوانی در زمینه هسته ای و یا در زمینه‌های دیگر کرده است و یا چه کسی گمان می کرد شهر بی کوچه شُنبه بعد از وقوع زلزله با همت و نیت پاک مردم و مسئولین انقلاب اسلامی دوباره به این زیبایی سر از خاک درآورد و یا اندیشه های سید مرتضی آوینی که در نهایت مشکلات امروز به عنوان نماد هنر انقلاب اسلامی اندیشه های خود را تبدیل به چراغ راه کسانی کرد که ما تاثیر آن را در اندیشه شاعران امروز می بینیم.

پارسایی فر در پایان سخنان خود ضمن آرزوی رشد و ترقی هنر کشور با تکیه بر اندیشه ها و راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد رشد و تعالی هنرمندانی هستیم که در جهت آرمانهای انقلاب به هنرنمایی می پردازند.

این مراسم که با استقبال مردم شنبه همراه بود، شاعران تراز اول استانی به شعرخوانی پرداختند.

دکتر مجید عابدی، دکتر عبدالله رئیسی، صالح دوروند، غلامرضا ابراهیمی، سیدیوسف صالحی، فرشید ابراهیمی، فاطمه نوایی لقب، محبوبه بصری، کمیل ایزدجو، معصومه احمدی منش و خلیل آزمون به شعر خوانی پرداختند.

در پایان این مراسم از سیدیوسف صالحی شاعر جوان شُنبه ای صاحب رتبه دوم یکی از جشنوارههای معتبر ملی در سال 96 تقدیر به عمل آمد.

همچنین غلامرضا ابراهیمی شاعر و مدرس کارگاه‌های استان به دلیل فعالیت‌های مستمر ادبی و تلاش جهت کشف و پرورش استعدادهای جوان در سال 96 در این شب شعر مورد تقدیر قرار گرفت.

 

 

 

منبع: