برخورد با حفر چاه درمنازل گناوه ضروری است
رئیس اداره منابع آب گناوه گفت: افزایش حفر چاه در منازل مسکونی و فروش آب آن در این شهر به معضل تبدیل شده که برخورد با این پدیده در دستورکار این اداره درسال جاری است.
كدخبر: 98431
1397/01/26

به گزارش «پیغام»؛کرامت جوکار درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با بررسی های بعمل آمده و مستندات موجود، نیاز خانه باغ ها به آب از مهم ترین عوامل افزایش حفر چاه در منازل شهروندان است که آب آن را به خانه باغ ها می فروشند.
وی اضافه کرد: حفر چاه در منازل، تبعات و خطرات ناگواری از جمله تلفات جانی و مالی براثر فرونشست زمین دربرخواهد داشت که از شهروندان انتظار داریم درصورت مشاهده چنین تخلفاتی به این اداره را اطلاع دهند.
جوکار افزود: پارسال سه مورد و امسال 2 مورد حفر چاه در منازل مسکونی شهروندان که درحال فروش آب بودند، شناسایی و پس از شکایت، پرونده آنان در دادسرا دردست پیگیری است.
وی ادامه داد: شناسایی حفرکنندگان چاه که به عواقب ناگوار آن بی توجه هستند، سخت و دشوار است و خواستار همکاری مردم در معرفی عاملان آن هستیم.
رئیس اداره منابع آب گناوه برخورد با حفر چاه های غیرمجاز بویژه در بخش کشاورزی را در محدوده این شهرستان از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد و گفت: از سال 90 تاکنون 70 مورد چاه غیرمجاز در سطح این شهرستان شناسایی و متخلفان به دادسرا معرفی شدند.
وی اظهارکرد: از مجموع چاه های غیرمجاز شناسایی شده 40 حلقه پر و مابقی نیز در دست پیگیری است.
جوکار ادامه داد: حفاری‌های غیرمجاز آثار مخربی بر منابع آب‌های زیرزمینی دارند که علاوه بر فرونشست زمین، خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی در پی دارد.
وی افزود: حفاظت از منابع آبی تنها با تلاش یک سازمان مقدور نیست و همه آحاد مردم و مسئولان باید احساس مسئولیت و همکاری کنند.

منبع: