اتفاق عجیب و وحشتناک برای دختر مشهدی در شب عروسی اش
«همان شبی که قرار بود دست دختر و دامادم را به هم بدهم و آن‌ها را راهی زندگی مشترکشان کنم، آن اتفاق شوم رقم خورد. از همان ابتدا دلم با این جراحی نبود، اما مینا می‌گفت اتفاقی نمی‌افتد.
كدخبر: 98458
1397/01/27

به گزارش«پیغام» به نقل از نامه نیوز ، پس از اتمام عمل متوجه شدم مینا به هوش نمی‌آید. به همین دلیل، بدن نیمه‌جانش را بعد‌از هفت‌ ساعت بیهوشی به بیمارستان قائم مشهد بردیم که در آنجا پزشکان گفتند دخترم به کما رفته است. من پزشک  خانمی را که مینا به او مراجعه کرده بود، مقصر اصلی این حادثه  می‌دانم؛ لذا از دستگاه قضایی می‌خواهم این پزشک متخلف را به سزای عملش برساند.» این‌ها صحبت‌های مردی است که دخترش در پی انجام یک عمل زیبایی و قصور پزشک معالج به کما رفته است و از مقام قضایی درخواست رسیدگی به پرونده‌اش را دارد.

این پرونده در شعبه‌٢٠١بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد گشوده شد و در مسیر پیگیری‌های قضایی قرار گرفت. اردیبهشت‌ سال گذشته، مردی سالخورده به دادسرای ناحیه٢ مشهد مراجعه و از پزشکی مشهدی شکایت کرد که بنا به ادعای او، با قصور در حرفه‌اش، زندگی مرد و دخترش را تحت‌الشعاع قرار داده بوده است.

ماجرای این پرونده از این قرار بود که دختر سی‌ساله شاکی در تاریخ یازدهم اردیبهشت‌ سال گذشته، چندساعت قبل از آغاز مجلس عروسی‌اش، به مطب پزشکی در مشهد رفته بود تا جراحی زیبایی لیپوساکشن(چربی‌کِشی) انجام دهد. طبق قرار قبلی، مینا حدود ساعت۶ به مطب پزشک معالجش در خیابان سجاد مشهد مراجعه کرد و تحت عمل زیبایی قرار گرفت. بااینکه پزشک معالج در جلسات قبلی مشاوره، روش انجام این عمل را به‌صورت بی‌حسی موضعی عنوان کرده بود، حین جراحی، خانم دکتر از دستیارش خواست که مینا را بیهوش کند.

گرچه مینای سی‌ساله با بیهوشی موافقت نکرده بود، در‌نهایت و با صلاحدید دکتر، او بیهوش و عمل جراحی لیپوساکشن روی او انجام شد.

پزشک معالج با این تصور که بیمار تا چند لحظه دیگر به حالت طبیعی برمی‌گردد و در جشن عروسی‌اش حاضر می‌شود، به ادامه جراحی پرداخت، اما طولانی‌شدن مدت بیهوشی مینا موجب نگرانی شد.

٧ ساعت بیهوشی در مطب دکتر

پدر مینا که در زمان جراحی در مطب شخصی پزشک معالج دخترش حضور داشته است، در اظهاراتش به قاضی  ملازمیان گفت: هر‌چه از خانم دکتر خواستم با اورژانس تماس بگیرد و مینا را به بیمارستان ببریم، گوشش بدهکار نبود و مدام با گفتن جمله «آرام باشید. مینا تا چند لحظه دیگر به هوش می‌آید» آشوبی به دلم می‌انداخت.

این مرد میانسال ادامه داد: دو ساعت از بیهوشی دخترم گذشت، اما خانم دکتر، همچنان معتقد بود که مینا به هوش می‌آید. هفت ساعت از بیهوشی دخترم گذشت تا بالاخره با اصرار من، موضوع را به اورژانس اعلام کردیم و مینا را به بیمارستان انتقال دادیم. مسئولان اورژانس گفتند به‌دلیل تعلل در انتقال مینا، دخترم به کما رفته است. با شنیدن این خبر، دنیا بر سرم آوار شد. همه مهمانان، منتظر حضور عروس در مجلس بودند، اما مینا بدون هیچ حرکتی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان در خوابی عمیق به سر می‌برد.

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: این خانم دکتر، خود را پزشک متخصص معرفی کرده بود، اما بعد از این ماجرا متوجه شدم او پزشک عمومی است و هیچ‌گونه تخصصی در‌زمینه زیبایی ندارد.

پزشک بیهوشی، مقصر اصلی پرونده

با گشوده‌شدن پرونده در دادسرا، دستور بررسی دقیق آن از‌سوی بازپرس ملازمیان صادر شد و تیمی از کارشناسان متخصص در هیئت بدوی انتظامی سازمان نظام‌پزشکی مشهد در مسیر ادامه تحقیقات قرار گرفتند.

بررسی‌های تخصصی پرونده ادامه داشت تا اینکه رأی اولیه هیئت نظام‌پزشکی صادر شد و کارشناسان این سازمان اعلام کردند متهم اصلی پرونده، که این عمل زیبایی را انجام داده است، در عوارض ایجاد‌شده نقشی نداشته و یکی از عوامل درمانی وی، تحت‌عنوان پزشک متخصص بیهوشی، به هویت دکتر «‌ع.ن» مسبب بروز این عارضه بوده است.

با روشن‌شدن این ماجرا، تحقیقات پرونده، بُعد جدیدی پیدا کرد و طی دستور قاضی ملازمیان، پزشک متخصص بیهوشی برای دفاع از حقوقش به دادسرا احضار شد.

متهم پس‌از حضور در دادسرا و اطلاع از واقعه رخ‌داده، ضمن اعتراض به رأی بدوی صادره، مستنداتش را که نشان می‌داد وی هیچ نقشی در بروز این عارضه نداشته است، به سازمان نظام‌پزشکی ارائه کرد.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه پس‌از چند ماه، مینا از حالت کما درآمد و به هوشیاری بسیار ضعیفی دست پیدا کرد؛ لذا در تاریخ نهم آبان سال گذشته، طبق دستور قاضی پرونده، مقرر شد شاکی تحت آزمایش‌های تعیین میزان خسارت پزشکی قانونی قرار گیرد.

پیگیری‌های پرونده، مسیر خود را طی می‌کرد و مینا همچنان روزهایش را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قائم می‌گذراند تا اینکه اواخر سال‌٩۶، نظر پزشکی قانونی به دادسرا اعلام شد.

اعتراض متهم به رأی بدوی

بازپرس شعبه‌٢٠١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد، روز گذشته، در تشریح آخرین ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته از‌سوی کارشناسان پزشکی قانونی، مشکلات به‌وجود‌آمده برای بیمار، ناشی از طولانی‌شدن مدت بیهوشی وی بوده است.

قاضی سعید ملازمیان تصریح کرد: براساس آخرین گزارش پزشکی قانونی درخواست شده که این خانم سی‌ساله، که دارای مدرک دکترای مهندسی است، به مدت چهار ماه دیگر تحت درمان قرار گیرد و بستری باشد.

وی درباره میزان دیه شاکی گفت: تا پایان دوره چهارماهه‌ بستری‌بودن این خانم جوان، نمی‌توان نظر قطعی را اعلام کرد.

بازپرس شعبه‌٢٠١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد در ادامه با اشاره به محکوم‌شدن پزشک متخصص بیهوشی در این پرونده، اظهار کرد: بر‌اساس رأی بدوی و مستندات پرونده، موضوعی که در بررسی‌های اولیه این پرونده مشهود است، قصور پزشکی می‌باشد.

وی با اشاره به صدور رأی صادره از‌سوی هیئت بدوی خاطرنشان کرد: متهم ضمن اعتراض به این رأی، مستندات خود را به این سازمان ارائه کرده است؛ لذا تحقیقات تا قطعی‌شدن ماجرا ادامه دارد.
بازپرس شعبه‌٢٠١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد در پایان درباره میزان محکومیت متخلفان این حوزه گفت: قانون‌گذار درباره بروز تخلفات در حوزه پزشکی که محرز شود، مانند اینکه پزشک در‌زمینه درمان یا جراحی قصور کرده و این قصور موجب قطع عضو، کما و دیگر عوارض برای بیمارش شده باشد، مجازات‌هایی از‌قبیل پرداخت دیه و حبس در‌‌نظر گرفته است.

منبع : رکنا

منبع: