مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر:
برداشت آب در دشت‌های استان ممنوع شده است
پیغام: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به افت منابع زیرزمینی آب در دشت‌های استان گفت: کاهش بارش باران و برداشت بی‌رویه عامل این مهم است چراکه بارندگی در استان بوشهر ۶۰ درصد کاهش یافته است.
كدخبر: 98469
1397/01/27

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم،شاهپور رجایی در نشست شورای هماهنگی مدیران آب و برق استان با موضوع مدیریت و سازگاری با کم‌آبی با بیان اینکه حجم ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری در دشتستان به شدت کاهش یافته است اظهار داشت: سال قبل در این ماه حجم ذخیره آب در این سد 220 میلیون متر مکعب بود که امسال با کاهش بیش از 90 میلیون متر مکعبی به 128 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 72 میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری به عنوان آب پایداری سد است گفت: در واقع 56 میلیون متر مکعب آب این سد برای توزیع قابل برنامه‌ریزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه با آب سد رئیسعلی دلواری در سال یک دوره می‌توان آبیاری کرد افزود: طبق سنوات گذشته باید حداقل حجم ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری 200 میلیون متر مکعب باشد که بتوان نیاز 130 میلیون متر مکعبی آب، نخیلات تامین کرد.

رجایی از کاهش 60 درصدی بارش باران در سال زارعی خبر داد و بیان کرد: کاهش بارش باران و برداشت بی‌رویه عامل این مهم است چراکه بارندگی در استان بوشهر 60 درصد کاهش یافته است.

وی، با بیان اینکه  19 درصد حجم سد رئیسعلی دلواری پر است خاطر نشان کرد: سد رئیسعلی دلواری در دشتستان دارای 19 درصد ذخیره آب است که نسبت به سال قبل 90 میلیون مترمکعب کمتر آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از افت منابع زیرزمینی آب در دشت‌های استان خبرداد و بیان کرد: برداشت آب در بیشتر دشت‌های استان به سبب  افت وکاهش شدید منابع زیرزمینی ممنوع شده است

منبع: