مدیرکل غله استان بوشهر:
خرید 1500 تن گندم از کشاورزان
کشاورزان استان بوشهر تا کنون 1500 تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند.
كدخبر: 98471
1397/01/27

پیغام: خرید گندم همزمان با برداشت این محصول از 18 فروردین آغاز شده است.

به گزارش«پیغام»، مدیرکل غله استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: تا پایان 26 فروردین، 1500 تن گندم از کشاورزان در چهار مرکز خرید تحویل گرفته‌ایم.

سید محمد هاشمی مراکز خرید را کارخانه آرد الزهرا و سیلوی برازجان، کارخانه آرد خلیج فارس دشتی و انبار چُغادک اعلام کرد و افزود: یک سوم گندم خریداری شده به انبار چغادک تحویل شده است.

وی ادامه داد: دو مرکز خرید چغادک و سیلوی برازجان برای تحویل کلزا نیز در نظر گرفته شده که خرید این محصول همزمان با برداشت آن در روزهای آینده آغاز می‌شود.

هاشمی با اشاره به این که مراکز خرید گندم از ساعت 8 تا 17 به کشاورزان خدمات می‌دهند، گفت: با توجه به این که قیمت قطعی گندم مشخص نشده است، هنوز پرداختی به کشاورزان صورت نگرفته است.

مدیرکل غله استان بوشهر پیش بینی کرد با توجه به کاهش بارندگی و تولید محصول، 28 هزار تن گندم خریده شود؛ حدود دو هزار تن کمتر از سال پیش.

هاشمی همچنین از گندمکارانی که هنوز در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکرده‌اند خواست پیش از تحویل محصولشان به مراکز خرید، در این سامانه نام نویسی کنند.

با توجه به کاهش بارندگی، محصول بیش از 67 درصد مزارع گندم استان بوشهر قابل برداشت نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان پیش بینی کرده است، از 75 هزار و 500 هکتار مزرعه گندم، 42 هزار تن محصول برداشت شود که تقریبا مانند سال زراعی گذشته است.

منبع: