نرخ برداشت غلات و کلزا توسط کمباین در استان بوشهر اعلام شد
پیغام: رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نرخ برداشت غلات و کلزا توسط کمباین در استان بوشهر را اعلام کرد.
كدخبر: 98480
1397/01/28

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، علیرضا پدیسار صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نرخ برداشت غلات و کلزا با کمباین اظهار داشت: در صورت پرداخت نقدی هزینه برداشت توسط کشاورز پس از اتمام عملیات برداشت، هزینه مربوطه با نرخ مصوب سال ۹۶-۹۵ محاسبه شده و در صورت عدم پرداخت نقدی، هزینه طبق مصوبات سال ۹۷-۹۶ اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: نرخ برداشت به صورت ساعتی در مزارع گندم و جو با کمباین‌های متوسط(داخلی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ ۷۰۲ هزار و ۷۵۵ ریال است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های نیمه سنگین (۱۱۶۵ و ...) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ ۸۵۶ هزار و ۸۲۵ ریال است.

وی افزود: در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های سنگین (وارداتی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۷۵ ریال و برداشت با کمباین کاه جمع کن در مزارع گندم و جو دیم با عملکرد زیر ۲ تن به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ ۷۰۲ هزار و ۷۵۵ ریال است.

پدیسار ادامه داد: نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو دیم با کمباین های متوسط (داخلی) با احتساب یک ساعت و ۱۵دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ ۸۷۸ هزار و ۴۴۴ ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های متوسط (داخلی) با احتساب دو ساعت و۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۱۹۹ ریال است.

وی بیان کرد: در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های نیمه سنگین ( ۱۱۶۵ و ... ) با احتساب ۲ ساعت به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۵۰ ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های سنگین (وارداتی) با احتساب یک ساعت و ۱۵دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ دو میلیون و شش هزار و ۸۴۴ ریال است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نرخ برداشت در مزارع کلزا با کمباین های متوسط (داخلی) و نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ دو میلیون و ۵۰۶ هزار و ۳۵۰ ریال و در مزارع کلزا با کمباین های سنگین (وارداتی) مجهز به هد برداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ سه میلیون و ۴۸ هزار و ۸۵۰ ریال است.

منبع: