فضای کسب و کار برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر فراهم می‌شود
پیغام: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به حرفه آموزی مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: مهارت‌آموزان ضمن دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی فضای کسب و کار برای آنان فراهم می‌شود.
كدخبر: 98896
1397/02/17

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی، احمد لطفی در نشست بررسی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ،توانمندسازی مددجویان را مهم‌ترین اولویت کمیته امداد دانست و اظهار داشت:فرا گیری مهارت در حرفه ای خاص برای ایجاد شغل از اهداف ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به مددجویان تحت حمایت است.

وی با تاکید بر نقش مهم آموزش فنی و حرفه‌ای در بروز اشتغال این مهم را  پایه فعالیت‌های حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کمیته امداد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این خصوص تعامل خیلی خوبی با هم دارند و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های متقابل هر دو دستگاه به خوبی برای تحقق این امر استفاده شود.

لطفی با اشاره به اینکه کمیته مهارت آموزی اشتغال مددجویان تحت حمایت را به شکل مستمر پیگیری میکنند گفت: بر اساس استعداد سنجی مددجویان، پس از انجام آموزشهای لازم، با ارائه تسهیلات اشتغال زمینه خودکفایی آنها را فراهم می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه ایجاد شغل برای مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کاریابی، از راهبردهای توانمند سازی کمیته امداد است، گفت: پنچ هزار و 387 مددجوی تحت حمایت در سال گذشته با حمایت کمیته امداد آموزشهای فنی و حرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتهاند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان متوسطه دوم در آموزش‌های حرفه‌آموزی شرکت می‌کنند افزود: یکهزار و 480 نفر از  مددجویان در بخش مهارت‌آموزی، سه هزار و 146 نفر در بخش آموزش‌های پایدارسازی و توسعه طرح های اشتغال ، 503 نفر در بخش آموزش‌های کارآفرینی و 258 نفر از دانش آموزان متوسطه دوم در آموزش‌های حرفه‌آموزی دانش آموزان شرکت کرده‌اند.

لطفی با اشاره به اینکه عمده آموزشهای فنی و حرفه ای برای مددجویان کمیته امداد در زمینه مشاغل خانگی و مشاغل مرتبط با نیروگاه اتمی و صنعت نفت و گاز بوده است، گفت: با توجه به نیاز نیروی انسانی آینده استان در دو حوزه انرژی اتمی و صنعت نفت و گاز، رایزنی‌های مورد نیاز با این مجموعه‌ها برای فراهم آوردن زمینه جذب مددجویان آموزش دیده انجام شده است.

وی  از ایجاد فضای کسب و کار جدید برای مهارت آموزان خبرداد و خاطر نشان کرد: بخشی دیگر از مددجویان آموزش دیده با بهره‌مندی از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، فضای کسب و کار جدیدی راه اندازی میکنند تا به مرحله خودکفایی برسند.

منبع: