طی نامه‌ای به فرمانداران و مدیران استانی؛
جداسازی مردم و مسئولین بوشهر در مراسم‌های عمومی ممنوع+ تصویر ابلاغیه
پیغام:مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر و مشاور استاندار در حقوق شهروندی طی نامه ای به دستگاههای اجرایی، خواستار منع جداسازی و تبعیض میان مردم و مسئولین در مراسم های عمومی شد.
كدخبر: 98989
1397/02/19

به گزارش «پیغام»؛ اخیرا جداسازی صف مردم و مسولین با نوار قرمز در برنامه نکوداشت روز خلیج فارس که توسط سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر و در ساحل این شهر برگزار شده بود، بازتاب هایی در فضای مجازی داشت.

مهرزاد آسایش عضو شورای شهر بوشهر نیز در صفحه اینستاگرام خود به انتقاد از این موضوع پرداخته و در تصویری نوشت: «در کشوری که امنیت وجود دارد، فاصله بین مردم و مسئولان معنا ندارد.»

این انتقاد در شبکه دوم سیما نیز بازتاب داشت.

در تازه ترین اقدام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و مشاور استاندار در حقوق شهروندی طی نامه ای به فرمانداری ها، مدیران دستگاههای اجرایی و شهرداری ها خواستار منع تبعیض در سرویس دهی و جداسازی مردم و مسئولین شده است.

عباس برزگرزاده در این نامه با تاکید کرده: در مراسم های عمومی حذف حصار (پارتیشن، داربست و...) بین مردم و مسئولان، عدم تبعیض درسرویس دهی، نوع و چیدمان پذیرایی بین مسئولان و مردم، عدم تبعیض درخصوص جایگاه و منزلت اجتماعی مسئولان و مردم از لحاظ چیدمان مبل، صندلی و...، عدم نصب بنر خوش آمدگویی و خیر مقدم خصوصی برای مسئولان در ورودی شهرها و برنامه ها مورد توجه باشد.

وی در این خصوص به «خلیج فارس» گفت: برخی رویه های ناپسند در دستگاههای اجرایی از قبل رواج داشته که مغایر با شان و کرامت انسانی بوده و عطف به مواد ۷ و ۹ منشور حقوق شهروندی، از تکالیف دستگاهها و نهادها برای اصلاح آن می باشد.

برزگرزاده افزود: لذا ایجاد تبعیض و حتی حس تبعیض فی مابین مردم و مسئولین می تواند به اعتماد عمومی خدشه وارد آورد. از این رو و با عنایت به اصول حقوق شهروندی، طی بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی، رعایت کرامت مردم و جلوگیری از جداسازی مردم و مسئولین در برنامه ها مورد تاکید قرار گرفت.

این بخشنامه جای تقدیر دارد و منجر به نظارت مسئولانه و موشکافانه مردم خواهد شد، از این رو انتظار می رود در برنامه ریزی مراسم های عمومی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: