نماینده دشتستان: بیکاری با این ظرفیت اقتصادی، سزاوار استان نیست
پیغام: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان بوشهر معضل بیکاری جوانان است که با این همه ظرفیت اقتصادی و صنعتی سزاوار این استان نیست.
كدخبر: 99020
1397/02/20

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم؛ محمدباقر سعادت صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با تاکید بر حل مشکل بحران کم‌آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین چالش در استان کم آبی است که توجه به تسریع در ساخت سدها می‌تواند راهگشای این مشکل باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای سدهای 5 گانه در استان بوشهر بیان کرد: سدهای باهوش، باغان، خائیز، دشت پلنگ و دالکی در استان بوشهر در دست اجرا است که با تکمیل آنها بخش عمده‌ای از مشکلات کم‌آبی استان بوشهر برطرف می‌شود.

سعادت با بیان  اینکه آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها به بوشهر منتقل می‌شود گفت: آب آشامیدنی  استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد و کازرون استان فارس تامین می‌شود که برای تامین آب  مبالغ قابل توجهی پرداخت می‌شود.

وی، بیکاری را از دیگر چالش‌های استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر با جمعیت 1.7 میلیون نفری دارای ظرفیت‌های مهم صنعتی، اقتصادی، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفت و گاز است سزاوار نیست جوانان این استان از بیکاری گلایه  داشته باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغال در عسلویه مربوط به نیروهای غیربومی است گفت: این مسئله با توجه به میزبانی این شهرستان از صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی شایسته نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، نقش مهم استان بوشهر در اقتصاد ملی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از درآمد کشور از پارس جنوبی در عسلویه، پایانه صادراتی خارگ و دیگر تاسیسات است که باید به این استان توجه ویژه‌ای شود.

سعادت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اجرای راه‌آهن بوشهر به شیراز افزود: نمایندگان استان بوشهر برای تسریع در عملیاتی شدن این طرح 103 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان قلب استان بوشهر در یک درمانگاه فعالیت می‌کند تاکید کرد: محور دالکی به کنارتخته که از جاده‌های پرتردد استان بوشهر است به سبب کم عرضی همواره شاهد حوادث ناگوار در تصادفات هستیم که  تسریع در تکمیل طرح بزرگراهی دالکی به کنارتخته مورد تاکید است.

سعادت با اشاره به توجه ویژه برای اجرای طرح‌های راهسازی افزود: کافی نبودن اعتبار برای تکمیل و تعریض محور دالکی به کنارتخته و محور دالکی به سعدآباد و آب پخش از مشکلات اجرای طرح‌های راهسازی است.

وی، بخش‌های ارم و بوشکان را از نقاط محروم و کم برخوردار و نبود جاده مناسب در این بخش‌ها را یکی از مشکلات آنها  دانست و گفت: این منطقه دارای مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف است که تخصیص اعتبارات لازم به این مناطق باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع: