آسمان بوشهر رنگ گردوخاک گرفت
گردوخاک آسمان استان بوشهر را پوشانده و دید عمودی را کاهش داده است.
كدخبر: 99045
1397/02/22

به گزارش«پیغام»؛ اگر چه حدود دو هفته است کم و بیش پدیده گردوخاک در استان بوشهر وجود دارد، از دیروز این پدیده گسترش یافته است.

دیشب وزش باد وگردوخاک بیشتر نقاط این استان را در برگرفت و اکنون هم این شرایط وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: گردوخاک دیروز از عربستان وارد کشور و استان ما شده  است و با توجه به این که در سطوح بالای جو قرار دارد، دید عمودی بیشتر از دید افقی تحت تاثیر قرار گرفته است.

هادی سالاری با اشاره به ترکیب گردوخاک و ابر با یکدیگر، افزود: اکنون گردوخاک بیش از ابر است و این پدیده در همه مناطق استان وجود دارد.

وی همچنین به وزش باد شدید جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: سرعت وزش باد بر روی دریا بیشتر از خشکی بوده و دیروز در آب‌های ساحلی گناوه سرعت باد به 50 و در بوشهر به 45 کیلومتر در ساعت رسید.

این کارشناس هواشناسی گفت: گردوخاک امروز و فردا در آسمان استان خواهد بود و باد هم از فردا شمالی می‌شود و سرعتش کاهش می‌یابد. البته در سواحل جنوبی استان ظهر فردا به صورت موقت سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و دریا مواج می‌شود.

سالاری بیان کرد: بارش پراکنده و خفیف باران هم که دیشب در برخی نقاط استان وجود داشته است امروز هم ادامه خواهد داشت.

در همین حال کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، گفت: آلودگی هوا در برازجان و بوشهر بیش از سه برابر حد مجاز رسید.

علیرضا مصلحیان افزود: میزان آلودگی ناشی از گردوخاک ساعت 4 بامداد امروز، در برازجان به 579 میکروگرم بر مترمکعب (3.86 برابر حد مجاز) و در بوشهر به 500 میکروگرم بر مترمکعب (3.33 برابر حد مجاز) رسید.

وی بیان کرد: میزان مجاز آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

منبع: