خدری: مردم خارگ به حمایت بیشتر وزارت نفت نیاز دارند
پیغام: نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم جزیره خارگ به حمایت بیشتر نیاز دارند و وزارت نفت باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال آنان اجرا کند.
كدخبر: 99126
1397/02/24

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خارگ افزود: با توجه به وضعیت نابسامان مردم در این جزیره انتظار داریم وزارت نفت بیش از پیش در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی خود در این جزیره اهتمام ورزد.
وی بیان کرد: جزیره خارگ در طول جنگ تحمیلی به شمار روزهای جنگ بمباران شده و اکنون شایسته نیست که مردم مقاوم آن مورد کم توجهی قرار گیرد.
خدری ادامه داد: یکی از چالش های مهم فراروی ساکنان جزیره خارگ بیکاری است که با توجه به ظرفیت های فراوان شغلی از وزات نفت انتظار حل این معضل وجود دارد.
وی اضافه کرد: اکنون 200 نفر از جوانان خارگ بیکار هستند که با اهتمام شرکت های مستقر در منطقه می توان این مشکل آنها را حل کرد.
خدری اظهار داشت: ساکنان جزیره خارگ در مورد سند مالکیت واحدهای مسکونی خود درخواست هایی دارند که باید با تدبیر مسئولان وزارت نفت این مشکل برطرف شود.
وی اظهار کرد: وزیر نفت در ارتباط با حل مشکل سند مالکیت واحدهای مسکونی قول مساعدی داد که انتظار داریم هر چه زودتر این مهم اجرایی شود.
خدری ادامه داد: همچنین با موافقت وزیر نفت تلاش هایی در دست اجراست تا با صدور کارت های برای ساکنان جزیره خارگ زمینه بهره مندی آنها از خدمات درمانی، پروازی، باشگاه های ورزشی و دریافت مبلغی بطور ماهانه برای آنها فراهم شود.
جزیره خارگ با 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است

منبع: