مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات آبیاری و زهکشی استان
پیغام: مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات آبیاری و زهکشی خبر داد.
كدخبر: 99132
1397/02/24

به گزارش «پیغام»؛ سید مهدی موسوی در حاشیه بازدید میدانی از شبکه آبیاری آب پخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند مطلوب آبیاری نخیلات اظهار داشت: آبیاری نخیلات شبکه آب پخش از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و خوشبختانه با همکاری باغداران عزیز، روند آبیاری تاکنون مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آب، توسعه عملیات مرمت و بازسازی ابنیه های فنی و تاسیسات در شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای خدمات رسانی مطلوب به باغداران و جلوگیری از هدر رفت آب، ضروری است.

موسوی افزود: در راستای تسریع در آبیاری نخیلات شبکه آب پخش، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های آبیاری منطقه آب پخش را در دستورکار قرار دادیم و بحمدلله تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی بیان داشت: کانالهای چم درواهی، بهداری، پاچیتی، چهار میخی، بنار سلیمانی، کربلایی حسینی، تله میل و کانال‌های اصلی T و  K و کلگه به وسیله بیل مکانیکی و همچنین بوسیله کارگر با بیل دستی لایروبی شده اند و سایر مناطق شبکه آب پخش نیز در حال انجام است.

موسوی ابراز داشت: لایروبی کانال‌های امرالله خانی، گروکزی، سه کنار، خمیسی، قلایی، بهرام آباد، بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی نیز در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: احداث ابنیه فنی همچون پل و کالورت، سازه‌های هیدرولیکی مانند دریچه و نهربند در شبکه آب پخش به صورت گسترده انجام گرفته است.

این مسئول بیان داشت: شبکه آبیاری آب پخش به ۱۲ بخش تقسیم شده است و انجام عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های درجه ۳ و ۴ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است ولی به خاطر تسریع در آبیاری نخیلات، کانال‌های درجه ۳ و ۴ چم درواهی و چهاربرج که در بخش یک قرار گرفته توسط این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: این شرکت بر آباری هر ۱۰۰ اصله نخل در چهار ساعت تاکید دارد و با توجه به کاهش چشمگیر آب سد رئیسعلی دلواری همکاری بیشتر باغداران در توزیع آب ضرورت دارد.

موسوی افزود: باغداران عزیز و یا نمایندگان آنها باید در محل تحویل آب در کانال های درجه ۳ و ۴ حضور داشته باشند و در غیر اینصورت این شرکت موظف به تحویل آب نیست و تبعات آن نیز بر عهده باغدار عزیز است.

وی از باغداران خواست برای تسریع در روند لایروبی کانال‌ها و سایر اقدامات این شرکت برای آبرسانی بهتر به نخیلات، در پرداخت آب بهاء خود اهتمام لازم را داشته باشند.

 

منبع: