انعقاد تفاهم نامه صادراتی بین فارس و بوشهر ضروری است
معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: برای تعامل فعالان اقتصادی و مسوولان استان های فارس و بوشهر انعقاد یک تفاهنامه صادرات کالا بین دو استان ضروری بنظر می رسد.
كدخبر: 99176
1397/02/26

به گزارش«پیغام»به نقل از ایرنا، سید رضا ساداتی روز سه شنبه در نشست مدیران و فعالان اقتصادی استان های فارس و بوشهر درشهرستان دیر افزود:بندردیر به دلیل بعد مسافت و دارا بودن زیرساخت های لازم ظرفیت بالایی برای صادرات کالا به کشور قطر دارد.
وی یادآورشد:تلاش داریم بر اساس تصمیم کاری و آمایش سرزمینی در استان بوشهر بویژه بندر دیر فعالیت صدور کالا را فراهم کنیم.
ساداتی گفت: استان فارس در بخش کشاورزی بویژه میوه و تره بار ظرفیت بالایی دارد که از طریق مرز دریایی با مبدا بندر دیر به سمت کشور قطر این امر میسر می شود.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز گفت: هدف اصلی این نشست آشنایی با روند صادرات کالا بمنظور توسعه صادرات از بندر دیر است.
کریم علوی افزود: استان های فارس و بوشهر قرابت قدیمی دارد و این استان با داشتن پنج هزار واحد صنعتی و تامین 10 درصد نیاز غذایی کشور می تواند زمینه فعالیت خوبی در بخش صادرات از طریق مرز دریایی استان بوشهر بویژه بندر دیر داشته باشد.
در سفر یکروزه مدیران و فعالان اقتصادی استان فارس و بوشهر به شهرستان دیر ظرفیت بندری این شهرستان و مسایل فراروی صادرات از مبدا به مقصد بررسی شد. 

منبع: