۱۰۰ هزار قطعه پرنده به جزیره نخیلو مهاجرت می‌کنند
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه پرندگان از اردیبهشت به سوی مناطق و جزایر استان می‌آیند گفت: با توجه به ظرفیت بالای جزیره نخیلو برای تخم‌گذاری پرندگان بیش ۱۰۰ هزار قطعه پرنده به این جزیره مهاجرت می‌کنند.
كدخبر: 99178
1397/02/26

به گزارش«پیغام»به نقل از روابط عمومی، حسین دلشب در بررسی مناطق حفاظت شده استان بوشهر با گرامیداشت روز جهانی پرندگان اظهار داشت: حفظ پرندگان در محیط‌های طبیعی و مناطق مختلف  مورد توجه ویژه است که در این راستا باید فرهنگ سازی شود.

وی،نقش پرندگان را در ایجاد تعادل و زنده نگه داشتن  چرخه حیات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مهاجرت پرندگان ممکن است در پاسخ به تغییرات آب و هوا، دسترسی به مواد غذایی و یافتن زیستگاه مناسب باشد که بدون شک حضور پرندگان در یک منطقه دارای نشانه‌هایی در عرصه  زیستگاه مناسب و چرخه طبیعت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، پارک ملی دریایی دیر- نخیلو را از مناطق مهم زیست پرندگان و زادآوری آنان دانست و خاطر نشان کرد: پارک ملی دیر - نخیلو از مهم‌ترین نقاط استان بوشهر و یکی از مناطق زاد‌آوری کلنی‌های پرستوهای دریایی است.

دلشب با اشاره به زمان تخم‌گذاری پرندگان در جزیره نخیلو در اواخر بهار و اوائل تابستان تصریح کرد:  براساس بررسی‌های انجام شده پرندگان مهاجر جوجه‌آور تابستان گذران از اردیبهشت ماه به سوی مناطق و جزایر استان  سفر و تا اواخر اردیبهشت تخم گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه این پرندگان مهاجر تا شهریور ماه مهمان استان بوشهر هستند افزود: سالانه حدود 100 هزار قطعه پرنده  به جزیره نخیلو برای تخم‌گذاری و زادآوری مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به تخم‌گذاری لاک پشت‌ها در جزیره نخیلو بیان کرد:با آغاز ماههای گرم ،لاک پشت‌های دریایی منقارعقابی درجزایر پارک ملی دریایی دیر - نخیلو تخم گذاری می‌کنند.

 

منبع: