مستمری مددجویان کمیته امداد سه برابر شده است
پیغام: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: از سال گذشته با حمایت دولت مستمری مددجویان زیر پوشش این نهاد به سه برابر افزایش یافت.
كدخبر: 99192
1397/02/27

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، احمد لطفی در جلسه بانوان سرپرست خانوار شهرستان دیر افزود: در بخش مسکن نیز 2 هزار و 200 واحد مسکونی در استان احداث شد و امسال نیز 2 هزار واحد مسکن روستایی با حمایت استانداری بوشهر برای مددجویان و محرومان ساخته می شود.
وی اضافه کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمند سازی مددجویان است و در این زمینه گام های خوبی برداشته است که ارائه بسته های فرهنگی و آموزشی، اشتغال و بسته های حمایتی در قالب پرداخت مستمری بخشی از این تلاش هاست.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در زمان حاضر 33 هزار خانوار زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند که 17 هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
وی گفت: کمیته امداد در بخش بیمه، تغذیه کودکان، درمان و بیمه مسکن خانواده ها، وام کارگشایی خدمات خوبی انجام داده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: نگاه دولت به زنان سرپرست خانوار توانمندسازی آنان است.
علی پولادی ریشهری افزود: هر چه در توانمند سازی خانوارها فعالیت کنیم در کاهش آسیب های اجتماعی موفق تر خواهیم بود.
وی اضافه کرد: یکی از راه های توانمند سازی و پیشرفت بانوان، ایجاد اعتماد به نفس در آنان است.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: برای رسیدن به اعتماد نفس نیاز به آموزش و مهارت آموزی است که برگزاری دوره های آموزشی در اولویت بهزیستی قراردارد.
وی گفت: برخی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار در شهرستان و استان قابل حل است و با توجه به سهمیه اندک اداره کل بهزیستی استان بوشهر برای زیر پوشش بردن زنان سرپرست خانوار هم اکنون از آنانی در نوبت برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند، حمایت های موردی می کنیم.
رئیس اداره بهزیستی دیر گفت: در زمان حاضر 346 خانوار زنان بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی شهرستان قراردارند.
محمد کرمی افزود: تسریع در تفاهم نامه با آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی، همکاری بانک ها در اقساط مسکن مهر، تهیه دفترچه خدمات درمانی مددجویان از خواسته جامعه هدف اداره بهزیستی است.
رئیس کمیته امداد دیر گفت: درسال گذشته 15 میلیارد ریال در بخش مستمری برای مددجویان هزینه شده است.
مسلم انیژپور افزود: با توجه به مقوله توانمندسازی در بخش اشتغال و مسکن برنامه های قابل توجه ای در دست اجرا و اقدام است که در سال جاری و سال آینده همه مددجویان نیازمند به مسکن در مناطق روستایی محروم صاحب خانه خواهند شد.
وی افزود: اشتغال یکی از برنامه های اصلی و کلیدی کمیته امداد شهرستان است که در این زمینه آموزش های لازم ارائه شده و خانواده ها آماده دریافت تسهیلات خود اشتغالی هستند.

منبع: