همایش نقالی و قصه گویی در خورموج برگزار شد
پیغام:همایش نقالی و قصه گویی کودکان و نوجوانان شنبه شب در پلاتوی استاد میرشکار فرهنگسرای شهید شهریاری شهر خورموج برگزار شد.
كدخبر: 99256
1397/02/30

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی  در این همایش گفت: فردوسی یکی از شخصیت های بزرگ ایران است که به این راحتی ها نمی توان از کنار نامش و خدمتی که به مردم این سرزمین کرده است گذشت.
حمید زارعی افزود: روز او بهانه ای است تا بیشتر این شاعر را بشناسیم و از اینکه رد پای چنین مرد بزرگی در تاریخ مان است بر خود ببالیم.
وی ادامه داد: در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی همیشه باید این تلنگر را به خودمان بزنیم و هیچ وقت نباید از خاطرمان پاک شود که این فردوسی بود که باعث شد زبان فارسی به ما برسد و همچون میراثی ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.
زارعی بیان کرد: شاهنامه نگاهبان راستین سنت های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است و شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در توفان حوادث تاریخی نابود می شد و اثری از آنها به جا نمی ماند.
وی اضافه کرد: دشتی و بویژه خورموج مرکز این شهرستان با تلاش هنرمندان این دیار و انجمن های نمایش و ادبی مرکز نقالی و شاهنامه خوانی کودکان و نوجوانان است.
در این همایش میترا و ملیکا صیادی، پرهام زارعی، ماندانا یزدان پناه، مهتاب نظامی و صبا ابطحی به نقالی و زینب دژدان، فاطمه توژی، میترا صیادی، آیه روستا و حسین شیخی به قصه گویی و ابراهیم شاکری مطلق و اهورا شاکری مطلق به شاهنامه خوانی پرداختند.
اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی کودکان دادبه به سرپرستی انسیه عاشوری و تقدیر از نقالان و قصه گویان از دیگر برنامه های این همایش بود.

منبع: