کد خبر : 100829       تاریخ : 1397/03/31 13:07
ترفند سایت‌های شرط‌بندی برای مسابقات جام جهانی
رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد:

ترفند سایت‌های شرط‌بندی برای مسابقات جام جهانی

پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: از علاقه‌مندان به فوتبال خواست مراقب سایت‌های شرط‌بندی و قمار آنلاین باشند تا اسیر کلاه‌برداران سایبری نشوند.

پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: از علاقه‌مندان به فوتبال خواست مراقب سایت‌های شرط‌بندی و قمار آنلاین باشند تا اسیر کلاه‌برداران سایبری نشوند.

به گزارش «پیغام»؛ مهدی قاسمی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 در کشور روسیه اظهار داشت: برخی سودجویان مجازی با راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی بعد از جلب اعتماد کاربران، اقدام به کلاه‌برداری از آنان می‌کنند.

وی خطر  فشینگ را از مهم‌ترین تهدیدات این سایت‌ها نام برد و افزود: برخی از سودجویان با شبیه‌سازی صفحه درگاه‌های پرداخت بانکی، اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات حساب کاربران کرده و با ایجاد صفحه‌ای جعلی، اطلاعات کارت‌ بانکی کاربران را ذخیره و مدتی بعد نیز هر آنچه در حساب کاربر وجود داشته را به‌ حساب‌های غیرواقعی انتقال می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: کاربر با توجه به این که دست به اقدامی غیرقانونی (قمار) زده‌ است از شکایت صرف‌نظر کرده و کلاه‌برداران نیز از این همین ویژگی سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره برخورد پلیس با سایت‌های شرط‌بندی مسابقات فوتبال، بیان کرد: پلیس فتا برحسب دستور مقام قضایی بر اساس قوانین مطرح‌شده در قانون مجازات اسلامی(مواد 705 تا 710) نسبت به مسدودکردن سایت مذکور و برخورد با متخلفان اقدام خواهد کرد.

قاسمی افزود: این سایت‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران ، افرادی را به‌ عنوان برنده اعلام و حتی اقدام به پرداخت جایزه‌های کوچک با مبالغ کم می‌کنند تا از این طریق کاربران را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند.

وی ادامه داد: کلاه‌برداران سایبری پس از جلب اعتماد قربانی مبنی بر فعالیت مجاز و سالم بعد از سرمایه‌گذاری با مبالغ کلان، سایت مذکور کلیه سرمایه وی را بلوکه کرده و از آن به بعد به پیام‌های کاربران و قربانیان خود پاسخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با تأکید بر این که شرط‌بندی و قمارعلاوه بر اینکه جرم بوده و مجرمان باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند، یادآور شد: این عمل از لحاظ شرعی و مذهبی نیز امری حرام و ناپسند است و از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا تماس با شماره تلفن‌های 2187669 و 2187632 گزارش نمایند.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=100829

نظـــرات شمـــا