کد خبر : 101292       تاریخ : 1397/04/23 12:02:52
گشت‌های تحقیقاتی مشغول فعالیت برای تعیین زمان صید میگو هستند
رئیس امور صید شیلات بوشهر:

گشت‌های تحقیقاتی مشغول فعالیت برای تعیین زمان صید میگو هستند

پیغام: رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به ممنوعیت صید در آب‌های استان گفت: گشت‌های تحقیقاتی مشغول فعالیت برای تعیین زمان صید میگو هستند.

به گزارش «پیغام»؛منصور پاپری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از ۱۵ تیرماه طرح دریابست در آب‌های استان بوشهر اجریی شد و از آن تاریخ صید در این محدوده ممنوع شده است که این طرح تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کمیته مدیریت صید استان بوشهر زمان آغاز صید را اعلام خواهد کرد افزود: هدف از اجرای طرح دریابست حفاظت ذخائر آبزیان خلیج فارس در آستانه آغاز صید میگو است.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به همکاری جامعه صیادی و نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌های صیادی در اجرای دریابست، خاطرنشان کرد: برای تعیین زمان صید میگو گشت‌های تحقیقاتی در حال بررسی و فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه فقط لنج‌ها و قایق‌های صیادی مجاز به صید میگو در آب‌های خلیج فارس هستند، اضافه کرد: صید میگو برای کشتی‌های صیادی ممنوع است.

پاپری بیان کرد: در استان بوشهر دو هزار و ۴۶ فروند شناور صیادی وجود دارد که شامل هزار و ۴۵۸ قایق، ۵۶۷ لنج و ۲۱ کشتی صیادی است و در ایام مختلف صال مشغول به فعالیت هستند.

وی تعداد صیادان استان بوشهر را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته هزار و ۸۶۷ تن میگو توسط صیادان استان بوشهر صید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد کاهش میزان صید باشیم.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=101292

نظـــرات شمـــا