کد خبر : 101809       تاریخ : 1397/05/18 12:26:07
از پیغام تا تحقق رویا ها
ویژه بیست و یکمین سال انتشار پیغام؛

از پیغام تا تحقق رویا ها

جناب آقای دکتر معتمد 21 سالگی پیغام نشانه ای آشکار بر شجاعت و ثابت قدمی حضرتعالی و اعضای محترم هیات تحریریه دارد که حاکی از وجود انگیزه بی نظیر و ستودنی انجام هر چه بهتر رسالت حقیقی و انسانی شماست آن هم درست زمانی که جامعه از بیماری افسردگی و سردرگمی به شدت رنج می برد

راحله سادات حسینی


اگر روزی هزار بار از خود پرسیده اید که برای چه زنده اید؟ چرا متولد شده اید ؟ چرا مستحق تحمل این همه رنج و سختی هستید ؟ و اینکه چه راه حلی برای رهایی وجود دارد؟  بدانید که انسان با هوش، با شعور و فهمیده ای  هستید. چراکه هیچ کدام از ما بی دلیل پا به این کره خاکی نگذاشته ایم و به طور حتم خالق بی همتای ما از آفرینش من و تو دوست مهربان هدفی داشته است اگر تا به حال متوجه این مهم نشده ایم دلیل اصلی آن غرق شدن در زندگی روز مره یعنی خور و خواب و خشم و شهوت شدن است و یا خو گرفتن به عادی بودن و پرهیز از خروج از حاشیه امن ذهنی و جسمی. اگر به واقع دغدغه ای بجز  روز تامین معاش روزانه خود ندارید بدانید که فقط زنده هستید ولی زندگی نمیکنید. در واقع راز عقب ماندگی در همین است که برخی از ما مردم هرگز سوالی نداریم تا در پی آن نیاز جدیدی احساس و پاسخی مناسبی دریافت شود.

بدون شک – سوال – از گذشته های دور تا به امروز نقش بی بدیلی در سیر تحول فکر و تکامل اندیشه بشری داشته است چیزی که به ذهن یک محقق قلاب می شود و چونان انگیزه ای را در وی شعله ور می سازد که بی درنگ زندگی عادی را رها کرده و در جستجوی پاسخ، شب و روز خود را نمی شناسد. ظهور شور، اشتیاق  و استقامت در رفتار و درخشش برق شادی حاصل از امید به کشف حقیقت و رازهای هستی به گونه ای است که گه گاه مردم بی خبر،  بیچاره را دیوانه خطاب می کنند. اما این چه سوال اساسی است که دنیای برخی از شما روزنامه نگاران  را نیز چنان دگرگون ساخته که هر روز قلمتان آخته تر بر فرق فریب ها و نیرنگ ها فرود می آید تا به حق نماینده تنویر افکار عمومی باشید.

آری، حتما به خاطر می آورید روزهای بسیاری را در کنجی از اتاق در سکوت محض به نقطه ای خیره گشته و در اعماق وجودتان دلهره ای عجیب احساس می کردید دلهره ای حیرت انگیز از جنس آگاهی که دنیای شما را زیر و زبر ساخت تا در نهایت دوباره متولد شوید اما این بار با اجازه و خواست خودتان . سوالی فوق العاده دارای امواجی بی نظیر که فقط و فقط در فرکانس های مغز انسان هایی خارق العاده دیده شده است.  بازگست به اومانیسم و طرح پرسش در پی کشف راز خلقت، من کیستم ؟ و با چه هدفی متولد شده ام ؟
بی تردید هیچ کدام از ما بی دلیل به این دنیا نیامده ایم و قطعا از آفرینش ما هدفی دنبال می شود اما چگونه بدانیم کیستیم ؟ و چه مسولیتی داریم ؟ برای دریافت پاسخ این سوال نیازمند گذر از خان های بسیار هستیم که اصلی ترین آن خودشناسی و ارتباط آن با هستی است، در خود غرق شویم به کرده ها و نکرده های خود نظر افکنیم بیندیشیم بارها و بارها و در این امر استقامت داشته باشیم نه برای یکی روز یک هفته و یا یک ماه بلکه حتی برای سالها،در نهایت جوینده یابنده است، با شناسایی نیاز مان و استفاده از ابزار مناسب می توانیم خود را شناخته و مسئولیت خود را در دایره هستی کشف کنیم چیزی که اگر ما ان را انجام دهیم تاثیری شگرف خواهد داشت و چنین است که انسان مشتاق خود را به دریای زندگی می اندازد تا با رضایتمندی از خویشتن لذت زندگی واقعی را تجربه کند.

شناخت واقعیت وجودی به ما کمک می کند درست انتخاب کنیم و هر چند اندک ولی تاثیر گذار باشیم حتی اگر مورد ستایش دیگران نباشیم. آری متفکر بودن، متفاوت بودن، خرمند بودن، ثروتمند بودن، تحصیلکرده بودن، پرسشگر بودن، تاثیرگذار و مثبت بودن، مهربان بودن، صادق بودن، در یک کلام انسان بودن شجاعت می خواهد و آنچه باعث دستیابی به اهداف بلند مدت و کسب موفقیت می شود ثابت قدم بودن (شور و اشتیاق و استقامت جهت دستیابی به اهداف) است. 

جناب آقای دکتر معتمد 21 سالگی پیغام نشانه ای آشکار بر شجاعت و ثابت قدمی حضرتعالی و اعضای محترم هیات تحریریه دارد که حاکی از وجود انگیزه بی نظیر و ستودنی انجام هر چه بهتر رسالت حقیقی و انسانی شماست آن هم درست زمانی که جامعه از بیماری افسردگی و سردرگمی به شدت رنج می برد و نیازمند آگاهی، انگیزه و آموزش ثابت قدمی است تا تحقق رویا هایش را زندگی کند.
هر چند هوای عشق نادلخواه است
دل با تپش حادثه ای همراه است
یک حس غریب با دلم می گوید
انگار بهار تازه ای در راه است

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=101809

نظـــرات شمـــا