کد خبر : 101881       تاریخ : 1397/05/21 14:28
 درخشش دانشجویان علوم پزشکی بوشهر در المپیاد علمی کشوری

درخشش دانشجویان علوم پزشکی بوشهر در المپیاد علمی کشوری

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور خوش درخشیدند.

 پیغام: مدیر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشجویان این دانشگاه در دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور موفق به کسب ۵ مدال شدند.

به گزارش «پیغام»؛ بنت‌الهدی دشتی افزود: این رقابت‌ها در دو مرحله به‌صورت آزمون انفرادی و غربالگری در مناطق ده‌گانه آمایشی و آزمون مرحله دوم کشوری برگزار شد که در آزمون مرحله اول ۹ نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امتیاز لازم برای حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.


وی با اشاره به اینکه در مرحله کشوری نیز پنج نفر از دانشجویان حائز رتبه شدند بیان داشت: در حیطه‌ی کارآفرینی محدثه سهرابی موفق به کسب مدال برنز انفرادی و مدال برنز گروهی شد، همچنین در حوزه فلسفه دکتر مهرناز ذاکر شهرک و دکتر سعید شریفی موفق به کسب مدال برنز انفرادی شدند.
سرپرست تیم المپیاد علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه بیان داشت: در حیطه‌ی علوم پایه شهریار میرزایی موفق به کسب مدال نقره انفرادی و در حیطه‌ی فلسفه دکتر ادیبه رضایی موفق به کسب دیپلم افتخار مرحله انفرادی شدند.
وی ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای تیم المپیاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: نخبگان این دانشگاه توانستند با کسب ۵ مدال در این دوره از المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتخارآفرینی کرده و با کارنامه‌ای پرافتخار و دستی پر به استان بازگردند.
دشتی با اشاره به اینکه رتبه‌های اول تا سوم تمامی رشته‌ها در مرحله انفرادی و گروهی به‌عنوان استعداد درخشان شناخته می‌شوند افزود: به این برگزیدگان گرنت‌های پژوهشی تعلق می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این المپیاد ۵۴۰ نفر از دانشجویان مستعد و نخبه در شش حیطه‌ی تفکر علمی علوم پایه، استدلال بالینی، مدیریت در نظام سلامت، آموزش پزشکی، فلسفه‌ی پزشکی و کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم به رقابت پرداختند.
مدیر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین امسال با توجه به اهمیت موضوع بسته‌های طرح تحول آموزش پزشکی، این زمینه نیز به رقابت‌های المپیاد اضافه شد.
دهمین المپیاد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ۱۳ لغایت ۱۶ مردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=101881

نظـــرات شمـــا