کد خبر : 103502       تاریخ : 1397/06/20 13:55:14
آمادگی همکاری اداره بندر با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مجتمع بندری نگین +تصویر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در بازدید هیات اتریشی از بندر بوشهر مطرح کرد:

آمادگی همکاری اداره بندر با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مجتمع بندری نگین +تصویر

پیغام:خبر داد: هیات سرمایه گذار اتریشی از توانمندی ها،ظرفیت و فرصت های سرمایه گذاری بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین بازدید کردند.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی،سیاوش ارجمندزاده در این دیدار،ضمن تشریح زیر ساخت های تجاری و همچنین طرح های توسعه ای بنادراستان به ظرفیتهای موجود و فرصتهای سرمایه گذاری در بندر بوشهر به عنوان اصلی ترین بندر تجاری استان اشاره کرد.

وی افزود: طرح توسعه بندر بوشهر و تبدیل آن به یک بندر مدرن و هوشمند، در جزیره نگین خواهد بود که با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه زیر ساخت ها و بخش خصوصی درزمینه روبناها و تجهیزات، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه گذارهای داخلی و خارجی مهیا نموده است.

ارجمند زاده عنوان کرد: با ایجاد زیر ساخت ها لازم اعم از آب ،برق،گاز و تلفن در مجتمع بندری نگین که هم اکنون در حال انجام می باشد، ایجاد صنایع ارزش افزوده در پسکرانه ترمینال های کانتینری و چند منظوره امکان پذیر بوده  و این موضوع در حالی است که برای اولین بار درکشور زیرساخت ها ازجمله اسکله کانتینری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: عمق تعیین شده برای پای اسکله مجتمع بندری نگین ۱۲ متر هدف گذاری شده تا کشتی هایی با ظرفیت ۵۰ هزار تن بتوانند در آن پهلو بگیرند.

وی اضافه کرد:عملیات لایروبی پای اسکله مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و با پیشرفت ۷۰ درصدی هم اینک در حال انجام می باشد و تا دو ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.

وی تاکید کرد: عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیز با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال انجام خواهد شد که با انجام این مهم عمق آن به ۱۰/۸ متر خواهد رسید.

ارجمند زاده اظهار داشت : اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین می باشد و این درحالی است که آینده بندر بوشهر بعنوان یک بندر نسل سومی در مجتمع بندری نگین دیده شده است.

 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=103502

نظـــرات شمـــا