کد خبر : 103604       تاریخ : 1397/06/25 10:02:05
رئیس کل دادگستری: حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت صادر شد
آخرین جزئیات پرونده باند حمل و قاچاق سوخت در بوشهر:

رئیس کل دادگستری: حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت صادر شد

پیغام: رئیس کل دادگستری استان بوشهر در تشریح آخرین جزئیات پرونده باند حمل و قاچاق سوخت گفت: حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت در بوشهر صادر شد.

به گزارش«پیغام»،علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: پرونده قاچاق سوخت در مرحله تجدید نظر خواهی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان بوشهر رسیدگی که به موجب آن حکم قطعی تجدید نظر خواهی صادر شد.

وی افزود:در خصوص تجدیدنظرخواهی پرونده قاچاق سوخت به موجب آن حکم به محکومیت تجدیدنظرخواهان به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته ۴۰۸۴۹۱۱ لیتر سوخت هر کدام به تحمل پنج سال حبس و چهار برابر ارزش سوخت صادر شده است.

جمادی در ادامه بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و اسناد و اظهارات طرفین و تحقیقات انجام شده در مرحله تجدیدنظر، نظریه تکمیلی کارشناسی اخذ شده که بموجب نظریه تکمیلی مقدار ۳.۲۶۴.۰۰۰ لیتر به ارزش ریالی مبلغ ۸۱.۵۴۲.۰۴۸.۰۰۰ ریال که به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات معموله و جاریه و مصوبات و ابلاغیه‌های استانی مبنی بر عدم حمل شبانه سوخت به عنوان قاچاق در نظر گرفته شده است وفق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اصلاحی ۱۳۹۴) خرید و فروش و حمل یا نگهداری سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب و مرتکب به حداقل جریمه نقدی محکوم می‌شود؛ لذا این قسمت از عمل متهمان با ماده قانونی مذکور مطابقت دارد و در رأی می‌بایست لحاظ شود.

این مقام قضایی در استان بوشهر تصریح کرد: طبق نظریه تکمیلی کارشناسان مقدار ۸۲۰۹۱۱ لیتر به ارزش ریالی ۲۰.۰۶۵.۰۹۷.۲۶۷ ریال مربوط به شناور‌هایی است که بر اساس مدارک آن‌ها از شرکت پخش فرآرورده‌های نفتی، سوخت دریافت شده، اما این شناور‌ها یا وجود نداشته و یا عملاً فعالیتی نداشته اند و محاسبات آن‌ها بر اساس سرک کسری دفاتر خرید و فروش سوخت تعاونی و همچنین نفت کش‌هایی است که از انبار شرکت پخش سوخت دریافت ننموده، ولی در تعاونی سوخت تخلیه شده است؛ لذا اقدامات مذکور مشمول عنوان قاچاق سوخت می‌شود.

جمادی در گفتگو با میزان افزود: قاچاق سوخت در طول زمان و با برنامه ریزی و هدایت گروهی و تقسیم کار توسط یک گروه نسبتاً منسجم متشکل از سه نفر یا بیشتر صورت گرفته لذا قاچاق سازمان یافته تلقی شده است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=103604

نظـــرات شمـــا