کد خبر : 103651       تاریخ : 1397/06/26 10:08:44
تصویب منطقه آزاد بوشهر عین بی تدبیری و اجحاف به مردم بوشهر است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر:

تصویب منطقه آزاد بوشهر عین بی تدبیری و اجحاف به مردم بوشهر است

پیغام: رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: با توجه به تجربه تقریبا ناموفق سایر مناطق آزاد در کشور ،تصویب منطقه آزاد بوشهر عین بی تدبیری و اجحاف به مردم بوشهر است .

پیغام:رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت با توجه به تجربه تقریبا ناموفق سایر مناطق آزاد در کشور ،تصویب منطقه آزاد بوشهر عین بی تدبیری و اجحاف به مردم بوشهر است .
به گزارش«پیغام»؛ طاهره شمشیری در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با بیان اینکه بررسی وضعیت و عملکرد مناطق آزاد کشور نشان می دهد که این مناطق از زمان تأسیس تاکنون، بیش از آنکه در خدمت تولید و صادرات بوده باشند، به تسهیل واردات دامن زده  است.

وی با بیان این که اگر در سالهای 75و76 که زمان رونق اقتصادی و شکوفایی  بندر بوشهر بود این امر اتفاق می افتاد شاهد توسعه ایی چشمگیر در بوشهر بودیم، گفت: اما امروز صرفا با اعلام خبر بندر آزاد شدن بوشهر شاهد گرانی یکباره زمین و املاک در شهر بوشهر هستیم که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته است چه رسد به اجرایی شدن این موضوع.

شمشیری خاطر نشان کرد: عده ای سود جو قبل از تصویب بندر آزاد بوشهر زمین ها و سوله های خریداری کرده اند و امروز شاهدیم که قیمت زمین و املاک به یکباره افزایش چند برابری پیدا کرده و با این شرایط  بندر آزاد شدن بوشهر زندگی را برای خانوار های کم در آمد و متوسط خیلی سخت و یا حتی غیر قابل تحمل می کند و مردم جیبشان طاقت و تحمل افزایش قیمت مسکن و اجاره آن را ندارد.

وی اضافه کرد: تبعید اجباری ساکنان کم‌درآمد بومی این مناطق به حاشیه‌ها رخ می‌دهد و هر‌ کسی که توان مالی لازم را برای ادامه زندگی در مناطق شهری ندارد، باید جای دیگری را برای ادامه حیات پیدا کند.

شمشیری اظهار داشت: امیدوارم و تقاضا دارم مسوولین این امر با درک شرایط تدبیری اندیشیده و ازتبعات ناگوار احتمالی جلوگیری نمایند .


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=103651

نظـــرات شمـــا