کد خبر : 104079       تاریخ : 1397/07/14 12:38:28
جذب سه برابری افراد بی سواد در استان
معاون سواد آموزی استان بوشهر خبر داد:

جذب سه برابری افراد بی سواد در استان

پیغام: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: جذب افراد بی سواد زیر 50 ساله در 5 سال گذشته در استان سه برابر شده است.

به گزارش «پیغام»،غلامرضا دانش‌فر در در بازدید از کلاس های سوادآموزی شهرستان بوشهر با اشاره به جذب بالای افراد بی سواد زیر 50 ساله در 5 سال گذشته در استان، اظهارداشت: در پنج سال گذشته در کنار مشارکت بالای مردم، همکاری های لازم دستگاه ها و تلاش های پیگیر همکاران جذب افراد بی سواد شده است.

وی همت و اراده بی سوادان و خانواده های آنان در پایان دادن به پدیده شوم بی سوادی لازم دانست و گفت: شناسایی بی‌سوادان و هدایت آنها به سمت سوادآموزی عزم ملی می‌طلبد به همین خاطر لازم است تلاش هماهنگ همه دستگاه‌های دولتی برای خاتمه بی‌سوادی در استان مضائف گردد.
ذانش فر آموزش برای افراد محروم از نعمت سواد را رایگان و یک فرصت استثنایی ذکر کرد و افزود: تعداد بازمانده بی سوادان باید قدر این موقعیت را بدانند و با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی با دنیای علم و سواد آشنا شوند بنحوی که بخشی از خروجی افراد از کلاس های سوادآموزی بتوانند کارآفرینان جامعه بحساب آیند.
این مقام مسئول مهمترین افق برای حوزه سواد آموزی استان تا خاتمه برنامه پنج ساله توسعه ششم را کاهش محسوس پدیده نامیمون بی سوادی عنوان کرد و گفت: انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه پنج ساله توسعه ششم در مناطق روستایی و شهری استان بی سوادی در گروه سنی 10 تا49 کاهش محسوس یابد. 
وی در ادامه به مساله برون سپاری ها پرداخت و بیان داشت: سازمان زندان ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) و  اداره کل بهزیستی در مساله برون سپاری و باسواد نمودن افراد همکاری قابل تقدیر و خوبی با حوزه سوادآموزی استان داشته اند.
معاون سواد آموزی استان در پایان با تشویق مجدد معلمان و مدیران مدارس به مشارکت بیشتر در امر سواد آموزی،افزود:مدیران مدارس می توانند کمک شایان توجهی برای باسواد نمودن افراد به جامعه بنمایند زیرا این کار علاوه بر خدمت به جامعه  از طرف آموزش و پرورش هم این زحمت آنان بدون پاداش نخواهد بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=104079

نظـــرات شمـــا