کد خبر : 104100       تاریخ : 1397/07/15 16:12
عمل موفقیت‌آمیز پیوند شریان رادیال در بیماران جراحی قلب باز
به همت متخصصان مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر صورت گرفت:

عمل موفقیت‌آمیز پیوند شریان رادیال در بیماران جراحی قلب باز

پیغام: فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر گفت: عمل پیوند شریان رادیال (سرخرگ دست) در بیماران جراحی قلب باز در اتاق عمل این مرکز از ابتدای سال جاری با موفقیت انجام گردید.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر میکاییل رضایی درباره انجام این عمل جراحی افزود: تا پیش‌ازاین، عمل پیوند رگ جهت جراحی قلب از طریق سیاهرگ صافن که در پاها قرار دارد برای بیماران انجام می‌گرفت.
دکتر رضایی با اشاره به انجام ۱۴ عمل پیوند شریان رادیال از ابتدای سال ۹۷ در مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون عمل پیوند از طریق سرخرگ دست در بیمارانی که امید زندگی طولانی‌تری برایشان پیش‌بینی می‌شود صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: انجام پیوند رگ در جراحی قلب باز با توجه به شرایط و عوامل مختلف از طریق سیاهرگ صافن (پاها) و سرخرگ انجام می‌شود و برای بیماران جوان به علت اینکه عارضه آترواسکلروزیس (تصلب شرایین) در شریان‌‌ها نسبت به سیاهرگ کمتر است و طول عمر بیشتری خواهند داشت استفاده خواهد شد.
دکتر رضایی بیان داشت: با توجه به سن بيمار، طول عمر متصور براي او و دیگر عوامل خطر، چندین روش برای درمان بيماران قلبي كه به دلیل گرفتگي عروق كرونر نياز به عمل جراحي باز قلب دارند وجود دارد.
وی روش‌های موجود برای انجام عمل جراحی باز قلب را چنین برشمرد: شريان‌هاي ليما و ريما كه به ترتيب در داخل قفسه سينه چپ و راست قرار دارند از گزينه‌هاي انتخابي هميشگي بشمار می‌روند، عروق وريدي اندام‌هاي تحتاني و بندرت فوقاني كه از طول بسيار مناسبي برخوردار هستند و می‌توان با استفاده از آن‌ها چندين رگ را پيوند كرد، عروق شرياني راديال كه در ساعدها قرار دارند و بعد از شریان‌های ليما و ريما كيفيت بهتري نسبت به عروق وريدي اندام‌ها دارند و عروق شرياني موجود در محوطه شكم كه معمولاً در اعمال جراحي مجدد قلب كه رگ ديگري در دسترس نيست استفاده مي‌شود.
فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر تصریح کرد: قدم بعدي اين مركز استفاده از روش‌هاي اندوسكوپيك براي اعمال جراحي قلب خواهد بود كه در چند ماه آينده از اين روش‌ها براي كاستن از عوارض برداشت باز عروق وريدي استفاده خواهد شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=104100

نظـــرات شمـــا