کد خبر : 104504       تاریخ : 1397/08/06 09:55:18
نجات سرنشینان دو شناور در خلیج فارس
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

نجات سرنشینان دو شناور در خلیج فارس

پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات سرنشینان یک شناور در نزدیکی جزیره خارگ و نجات شش سرنشین شناوری دیگر در نزدیکی دیر خبر داد.

به گزارش«پیغام»به نقل از روابط عمومی سیاوش ارجمندزاده از نجات سرنشینان یک شناور در نزدیکی جزیره خارگ خبرداد و اظهار داشت: این شناور با نام «سیاوش ۳»،با هشت ملوان ازکشور کویت به سمت بوشهر در حرکت بود که صبح روز گذشته در نزدیکی جزیره خارگ به گل زد و متوقف شد.

 ارجمندزاده در ادامه بیان داشت: با توجه به اعلام اضطرار شناور مذکور راس ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح  مبنی بر اینکه به گل زدند و با توجه به امکان غرق شدن شناور نیاز به امداد و نجات دارند، بلافاصله نیرو‌های پایگاه جستجو و نجات دریایی خارگ با شناور ناجی ۲۰ برای کمک به این شناور اعزام شدند و هر هشت سرنشین آن را ساعت۶:۳۰ دقیقه نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه بعد از نجات سرنشینان آنها را به مرکز اسکان جستجوی دریایی کشور در جزیره خارگ انتقال و اسکان دادند اظهار داشت: این مرکز نخستین و تنها مرکز اسکان جستجو و نجات دریایی کشور است که با توجه به موقعیت جزیره خارگ در این محل تدارک دیده شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در بخشی دیگر از اقدامات جستجو دریایی، عملیات امداد و نجات موتور لنج باری که از دوبی به سوی بندر ریگ در حال حرکت بود در نزدیکی بندر دیر دچار اضطرار گردید که این شناور به همراه شش خدمه آن از خطر غرق شدن، نجات یافت.

وی بیان داشت: با اقدام به موقع شناور عملیاتی ناجی ۲ عملیات امداد و نجات موتور لنج باری و شش خدمه آن از خطر غرق شدن، با موفقیت انجام شد.

ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرافزود: در پی اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز جستجو و نجات دریایی دیر مبنی بر آبگرفتگی، هماهنگی لازم به عمل آمد و ناجی ۲ به منطقه اعزام گردید.

ارجمند زاده اضافه کرد: پس از رسیدن ناجی ۲ به موقعیت، علاوه بر نجات خدمه به جهت نجات شناور از غرق شدن،پمپ تخلیه آب را به موتورلنج مضطر تحویل داده شد و پس از اطمینان از کنترل آبگرفتگی، شناور و سرنشینان را به اسکله بندر دیر همراهی نمود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: به کلیه دریانوردان عزیز توصیه می‌شود ضمن بررسی وضعیت آماده به کاری تجهیزات ایمنی روی شناورهای خود به گزارش های هواشناسی خصوصا در این ایام و پیش بینی های مرتبط اداره کل هواشناسی استان توجه کنند و در شرایط جوی نامساعد از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب نمایند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=104504

نظـــرات شمـــا