کد خبر : 104620       تاریخ : 1397/08/10 12:24:44
پرنده نگری فرصتی برای توسعه گردشگری است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

پرنده نگری فرصتی برای توسعه گردشگری است

پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پرنده‌نگری به عنوان یکی از ظرفیت های قابل توجه اکوتوریسم این استان فرصتی برای ارتقا تورهای طبیعت گردی است.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی ،فرهاد قلی‌نژاد در کارگاه پرنده‌نگری در مرکز آموزش و پژوهش و توسعه و آینده‌نگری بوشهر افزود: پرنده نگری شاخه‌ای روبه رشد از اکوتوریسم است که سالانه شمار بسیاری از پرنده ‌نگران برای مشاهده پرنده‌های مورد نظر اقدام به شرکت در تورهای طبیعت ‌گردی می‌کنند.

وی بیان کرد: پرنده نگری فرصتی برای توسعه گردشگری است که باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

قلی نژاد ادامه داد: مناطق حفاظت شده این استان از جمله جزایر نخیلو و منطقه نایبند زیستگاه انواع پرندگان نادر و کمیاب است که در فصل سرد سال این مهم بیشتر نمود دارد.

وی افزود: با سرد شدن هوای مناطق کوچ پرندگان به مناطق حفاظت شده استان بوشهر آغاز می‌ شود که اکنون منظره زیبایی از زیست پرندگان در این استان ایجاد شده است.

قلی نژاد در ارتباط با موضوع های مطرح شده در کارگاه پرنده‌نگری گفت: در این کارگاه راه‌های شناسایی پرندگان آبزی، کنار آبزی، شکاری و سایر پرندگان موجود و یا مهاجر به استان بوشهر بررسی و آموزش داده شد.

وی بیان کرد: اولویت‌های مطرح شده در این کارگاه می‌تواند در برگزاری تورهای طبیعت گردی و در بهره برداری پایدار از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست نقشی مفید ایفا کند.

قلی‌نژاد گفت: کارگاه پرنده ‌نگری علاوه بر ایجاد تعامل میان انسان و طبیعت به عنوان تفریحی سالم نقشی مهم در توسعه بوم ‌گردی و اکوتوریسم دارد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=104620

نظـــرات شمـــا