کد خبر : 104890       تاریخ : 1397/09/08 09:57:48
استقبال باشکوه از ضریح امام حسین و حضرت قاسم در گناوه+عکس

استقبال باشکوه از ضریح امام حسین و حضرت قاسم در گناوه+عکس

پیغام: استقبال باشکوه مردم از دو نیم ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در گناوه برگزار شد.

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، با استقبال باشکوه و پرشور مردم متدین و ولایتمدار گناوه  دو نیم ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) وارد گناوه شد.

سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه چهارشنبه شب در مراسم استقبال گفت: مردم شهرستان گناوه همواره عشق و علاقه و اردت خود را به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کرده و نشان داده اند.

وی اضافه کرد: در مراسم استقبال امروز هم همه مردم از زن و مرد و کودک بزرگ در کنار هم عاشقانه و خالصانه به استقبال این کاروان آمده‌اند و با هدایا و نذورات خود به ستاد بازسازی عتبات عالیات و سایر خدمت گذاران کمک خواهند کرد.

امام جمعه گناوه گفت: به لطف خدا استان بوشهر آثار و یادگاران  خوبی در کنار کربلای معلی و در  خیمه گاه به جا گذاشته که باعث افتخار استان است و این فقط با کمک های مادی و معنوی مردم استان بوشهر و مردم گناوه ممکن شده است.

وی بیان کرد: امروز نام و راه امام حسین (ع) برای همه راهی روشن  است که سعادت دنیا و آخرت را برای همه ما به ارمغان می آورد.

رکنی حسینی از همه مردم و مسئولان و دستندرکاران استقبال و کاروان ثارالله تقدیر کرد و گفت: هنوز مدت زیادی از حماسه پرشور و شعور و اشتیاق مردم در پیاده روی اربعین نگذشته است و امید است بتوانیم در راه امام حسین گام برداریم و به یمن و برکت امام حسین(ع) رحمت های آسمانی هر چه بیشتر بر این مردم نازل شود.

ضرغام مردانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گناوه در آیین استقبال ضمن تقدیر از مردم و مسئولان استقبال کننده و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان  اظهار داشت :کار ساخت دو نیم ضریح خیمه گاه حضرت  امام حسین(ع) و حضرت قاسم بن الحسن (ع) حدود دو سال و نیم به طول انجامید وهزینه های ساخت آنها توسط مردم و برپایه نذورات و مشارکت آنها بوده است.

وی افزود: نیم ضریح خیمه گاه  امام حسین (ع) در مرکز استان  و درشهر بوشهر و نیم ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع)  در شهر برازجان ساخته شد و شهرستان گناوه با نذورات جمع آوری شده مردم و خیرین به عنوان پشتیبان ساخت این دو ضریح بوده است.

مردانی گفت: در طول دوسال و نیم ساخت این دو نیم ضریح خیمه گاه و در حال حاضر که  ضریح در حال انتقال به کربلا هستند تا در محل خیمه گاه نصب شوند مردم خیر و متدین و مسئولان شهرستان گناوه  کمک های نقدی و غیر نقدی زیادی به این امر کردند که جای تقدیر است.

وی ادامه داد: نذورات و کمک های جمع آوری شده مردم به ستاد استان انتقال داده شده و در کنار کمک‌های مردم سایر نقاط استان صرف ساخت این دو نیم ضریح شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گناوه تصریح کرد:حدود دو هفته است که این دو نیم ضریح در شهرهای مختلف استان به حرکت درآمده و با حرکت از شهرهای مختلف به سمت کربلا معلی حرکت و در آنجا مستقر می شود.

مردانی اضافه کرد: این دو نیم ضریح از امشب تا صبح فردا در محل یادمان شهدای گمنام گناوه برای زیارت مردم مستقر است و فردا صبح از گناوه به سمت بندر امام حسن حرکت خواهد کرد.

این مراسم از چهارراه بنیاد شهید و امورایثارگران با مداحی و عزاداری و همراه با مشایعت مردم آغاز و تا یادمان شهدای گمنام گناوه ادامه یافت و با تجمع عاشقان و اشتقبال کنندگان در محل یادمان دو نیم ضریح برای زیارت مردم مستقر شد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=104890

نظـــرات شمـــا